saffture

۱۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ثبت طرح ظرف خشکبار به چه معناست

طرح ظرف خشکبار زیرمجموعهٔ طرح صنعتی است. طرح صنعتی به شکل و ظاهر محصول اشاره دارد. برای نمونه، ظاهر گوشی هوشمند، طرح صنعتی محسوب می شود. اگر گوشی هوشمند به خوبی طراحی شده باشد، در دست گرفتن و کار با آن راحت است.

طراحی محصول به معنی در نظر گرفتن ویژگی های زیبایی شناختی و عملکردی آن محصول است و برای رسیدن به این مهم، باید به مسائلی مانند استقبال بازار، هزینهٔ تولید، راحتی در حمل و نقل، انبارداری، ارگونومی، تعمیر و نگهداری آن توجه کرد.

اما از دیدگاه قانون مالکیت معنوی، طرح صنعتی محصول، فقط به جوانب زیبایی شناختی و تزئینی آن اشاره دارد. به عبارت دیگر، و در مثال قبلی، طرح صنعتی فقط به ظاهر گوشی هوشمند مربوط می شود.

البته ممکن است طرح محصول ویژگی های فنی یا عملکردی هم داشته باشد، اما طرح صنعتی به عنوان یکی از مقوله های قانون مالکیت معنوی، فقط به ماهیت زیبایی شناختی آن محصول اشاره دارد و با جوانب فنی و عملکردی آن فرق دارد.

طرح صنعتی برای طیف وسیعی از محصولات صنعتی، پوشاک و صنایع دستی، از ابزارهای فنی و پزشکی گرفته تا محصولات خانگی، مبلمان و لوازم برقی، و از خودرو و سازه های معماری گرفته، تا طرح منسوجات و لوازم ورزشی را در بر می‌گیرد. طرح صنعتی برای بسته بندی، ظروف و ظاهر محصولات از جمله خشکبار و زعفران هم اهمیت دارد.

در قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، مصوب سال ۱۳۸۶، در تعریف طرح صنعتی آمده: «هرگونه ترکیب خطوط یا رنگ ها و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط ، رنگ ها و یا بدون آن، به گونه‌ای که ترکیب یا شکل فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد، طرح صنعتی است. در طرح صنعتی تنها دسترسی به نتیجه فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت از این قانون نیست.»

در این قانون در مورد شرایطی که طرح صنعتی برای ثبت لازم دارد آمده: «طرح صنعتی زمانی قابل ثبت است که جدید و یا اصیل باشد. طرح صنعتی وقتی جدید است که از طریق انتشار به طور محسوس و یا از طریق استفاده به هر نحو دیگر قبل از تاریخ تسلیم اظهارنامه یا برحسب مورد قبل از حق تقدم اظهارنامه برای ثبت در هیچ نقطه ای از جهان برای عموم افشا نشده باشد.»

ثبت طرح ظرف زعفران و خشکبار هم مشمول همین قانون است؛ یعنی طراحی بسته بندی زعفران و سایر ادویه ها و خشکبار باید طبق اصول طراحی صنعتی باشد. بعد هم برای برخورداری از حقوق مادی و معنوی در سرتاسر دنیا، ثبت شود.

البته طراحی مناسب ظرف زعفران مزایای دیگری هم دارد. در ادامه دربارهٔ طراحی بسته بندی زعفران و جنس بسته بندی زعفران مناسب صادرات و فروش داخلی بیشتر می گوییم.

طراحی بسته بندی زعفران و جنس بسته بندی زعفران

توجه به طرح ظرف خشکبار و طرح ظرف زعفران در ایران، بیشتر برای محصولات صادراتی است. از پرکاربردترین انواع جنس بسته بندی زعفران برای صادرات می توان به جعبه های چوبی و فلزی، ظروف خاتم و پلی کریستال اشاره کرد.

البته طراحی بسته بندی زعفران می تواند در فروش داخلی این محصول هم نقش مهمی ایفا کند. از مناسب ترین و در عین حال کم هزینه ترین انواع جنس بسته بندی زعفران برای عرضه در بازار داخلی، بسته بندی کاغذی یا مقوایی است. این نوع بسته بندی، علاقه مندان زیادی در بازارهای داخلی دارد.

در بازارهای خارجی، زعفران در شکیل ترین نوع بسته بندی، مانند باکس های چوبی و فلزی مورد استقبال قرار می گیرد. جعبهٔ زعفران علاوه بر حفاظت از قوطی زعفران، به عنوان جعبه ای برای نگهداری اشیای گران بها هم استفاده می شود. تنوع جعبه زعفران در صدف پک بسیار زیاد است.

شما می توانید در میان محصولات صدف پک، انواع طرح ظرف زعفران با انواع مختلف جنس بسته بندی زعفران را مناسب سلیقهٔ بازار هدف انتخاب کنید. علاوه بر زعفران، انواع طرح ظرف خشکبار هم در میان محصولات متنوع این شرکت وجود دارند.

نکتهٔ قابل توجه اینکه شرکت معتبر صدف پک، طرح های بسته بندی زعفران و خشکبار خود را به عنوان طرح صنعتی محصول ثبت کرده است. آیا می دانید خرید این محصولات از صدف پک چه مزیت هایی در مقایسه با سایر انواع طرح ظرف زعفران موجود در بازار دارد؟

در ادامه به چند مورد از ده ها مزیت استفاده از انواع طرح ظرف زعفران صدف پک اشاره می کنیم:

  • شما با خرید از صدف پک، از کیفیت دائمی آن اطمینان دارید؛ چون این محصول ثبت رسمی شده و همیشه با بهترین کیفیت عرضه می شود؛
  • از طرف دیگر اطمینان دارید که طراحی بسته بندی زعفران و جنس بسته بندی زعفران شما، در مقایسه با سایر محصولات خاص است و محصولات فرعی موجود، از چنین طرح های معتبری استفاده نمی کنند؛
  • طرح ظرف زعفران یا طرح ظرف خشکبار شما ثبت رسمی شده و شما می توانید از همین نکته، برای تبلیغ محصول در بازارهای جهانی استفاده کنید؛
  • خریداران خارجی زعفران و خشکبار، نسبت به طرح و جنس بسته بندی زعفران حساس هستند. چون آن را نشانهٔ کیفیت محصول می دانند. مطمئن باشید اگر از محصولات معتبر برای بسته بندی زعفران استفاده کنید، دید آن ها نسبت به محصول شما با سایر محصولات فرق خواهد کرد.

جمع بندی درباره ثبت طرح ظرف زعفران

طرح ظرف خشکبار زیرمجموعهٔ طرح صنعتی است. طراحی بسته بندی زعفران و سایر ادویه ها و خشکبار هم باید طبق اصول طراحی صنعتی باشد. بعد هم برای برخورداری از حقوق مادی و معنوی در سرتاسر دنیا، ثبت شود.

توجه به طرح ظرف خشکبار و طرح ظرف زعفران در ایران، بیشتر برای محصولات صادراتی است. البته طراحی بسته بندی زعفران می تواند در فروش داخلی این محصول هم نقش مهمی ایفا کند.

بسیاری از محصولات شرکت معتبر صدف پک ثبت ملی و بین المللی شده‌اند. شما با خرید از صدف پک، از کیفیت دائمی آن اطمینان خواهید داشت؛ چون انواع ظروف بسته بندی زعفران در صدف پک ثبت رسمی شده و همیشه با بهترین کیفیت عرضه می شوند.

 

منبع: شرکت صدف پک

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

شرکت های تولید کننده ظرف زعفران در ایران

ایران از دیرباز مرکز تولید و صادرات زعفران بوده است؛ به طوری که حدود ۹۰٪ از تولید زعفران جهان را به خود اختصاص داده است. بعد از ایران زعفران اسپانیا بیشترین سهم تولید را دارد. این در حالی است که زعفران اسپانیا بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده است.

دلیل این امر اهمیت بسته بندی زعفران در زعفران اسپانیا است. ظروف زعفران مورد استفاده در زعفران صادراتی اسپانیا از دیرباز معروف بوده اند. به شکلی که این کشور عمده زعفران تولیدی ایران را به شکل فله وارد کرده و با بسته بندی مجدد در ظروف زعفران شیک و با کیفیت اقدام به صادرات مجدد به جهان می کند.

در ایران چند سالی است که بهره‌گیری از ظروف بسته بندی زعفران مورد توجه قرار گرفته است. تا آنجایی که شرکت های مختلفی در این بین به تولید ظروف زعفران پرداخته اند. اما شاید جالب باشد بدانید که این صنعت از سال ۶۵ در کشور وجود داشته است.

اولین شرکت تولید کننده ظروف زعفران در ایران شرکت صنایع پلاستیک صدف توس بوده است که در سال ۱۳۶۵ تاسیس شده و امروز با نام صدف پک بهترین و بزرگترین تولید کننده ظروف زعفران در جهان است.

خرید ظروف زعفران از صدف پک | شرکت صدف پک

خرید ظرف زعفران از کدام شرکت می بایست انجام شود؟

حالا باید بدانیم که برای خرید ظروف زعفران باید به کدام شرکت اعتماد کنیم و چه نکاتی را یک شرکت برای فروش ظرف زعفران می بایست رعایت کند.

خرید ظرف زعفران از فروشنده دسته اول

یکی از مهمترین عوامل ارائه یک محصول با قیمت مناسب، تهیه مواد و محصول از فروشنده دسته اول است.

واسطه های بسیاری در بازار هستند که اقدام به فروش ظرف زعفران می کنند. اگر شما در اینترنت جستجو کنید بسیاری از آنها را خواهید یافت. اما بسیاری از این فروشنده ها واسطه های فروش ظروف زعفران هستند. امری که می تواند روی قیمت تمام شده محصول تاثیر بسیاری بگذارد.

بنابراین مهم است که خرید ظرف زعفران مستقیما از تولید کننده صورت گیرد. در این حالت، شما نسبت به قیمت ظرف زعفران مطمئن خواهید بود.

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، صدف پک یک فروشنده دسته اول ظروف زعفران است و از سال ۶۵ در این عرصه مشغول به کار می باشد و بسیاری از ظروف زعفران که امروز در بازار تولید می شوند، برای اولین بار توسط این شرکت به بازار عرضه شده اند.

خرید ظرف زعفران با فاکتور رسمی

همانطور که می دانید، موضوع مالیات امروز بسیار اهمیت پیدا کرده است. به شکلی که شرکت های مختلف برای جلوگیری از وضع مالیات های سنگین روی کسب و کار خود، نیاز به داشتن فاکتور رسمی دارند.

حال اگر شما اقدام به خرید ظرف زعفران از شرکتی کنید که فاکتور رسمی فروش زعفران ارائه نمی دهد و یا اقدام به خرید فاکتور رسمی می کند و یا به دلایل دیگر شفافیت مالیاتی ندارد، ممکن است در زمانی که شما برای حسابرسی به سازمان مالیاتی رجوع می کنید، بسیاری از فاکتور های شما دچار مشکل شود. بنابراین در خرید ظروف زعفران باید دقت کنیم که امکان ارائه فاکتور رسمی برای خرید ظرف زعفران وجود دارد یا نه.

در این بین، شرکت صدف پک با ارائه فاکتور رسمی برای خرید ظرف زعفران ، می تواند گزینه‌ای مناسب برای تجار و شرکت ها باشد.

خرید ظروف زعفران استاندارد مطابق با استاندارد های صادراتی و بهداشتی

اگر شما یک صادر کننده زعفران باشید، می دانید که همه چیز در فرایند صادرات می بایست مطابق با استانداردهای جهانی باشد. مثل همه مسائل دیگر، خرید ظرف زعفران هم می بایست از منابعی باشد که در تولید ظروف بسته بندی زعفران استانداردهای بهداشتی و جهانی را رعایت می کنند.

به طور مثال، موادی که در تولید یک ظرف بکار برده می شود، می تواند از گران‌ترین و بهترین نوع مواد تهیه شده باشد که مطابق با استاندارد تولید ظروف زعفران و مواد غذایی است. اما بسیار دیده شده است که تولید کنندگانی اقدام به خرید مواد نازل‌تر می کنند که خریدار ظروف زعفران در نهایت ظرفی را در اختیار دارد که کیفیت زعفران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در اینجا هم شرکت صدف پک تمامی محصولات را با استاندارد های ملی و جهانی تولید می کند. به همین دلیل است که امروز بیش از ۵۰٪ از ظروف زعفران جهان توسط صدف پک تولید می شود.

تنوع موجود در ظروف زعفران و خشکبار

چه چیزی باعث جذابیت محصول می شود؟ ظرف زعفران یکی از اصلی ترین موارد و اولین چیزی است که خریدار به آن توجه می کند. به همین دلیل خرید ظروف زعفران متنوع می تواند در این راه کمک خوبی باشد.

بنابراین اگر به دنبال تنوع در بسته بندی محصولات خود هستید، می توانید با خرید ظروف بسته بندی زعفران از شرکت های تولید کننده ای که تنوع بالایی در محصولات دارند، خاطر خود را نسبت به این مهم آسوده کنید.

شرکت صدف پک با ارائه بیش از ۸۰ تنوع در ظروف زعفران و خشکبار می تواند مجموعه ای از انتخاب های منحصر به فرد را برای خرید ظروف زعفران و خشکبار ارائه می دهد.

ارائه سرویس مناسب به مشتری در جریان خرید ظروف زعفران و خشکبار

بر کسی پوشیده نیست که امروز، فاصله زیادی بین شرکت های ایرانی و بین المللی در ارائه خدمات به مشتری و توجه به خواست او وجود دارد. اما هستند شرکت های تولید کننده ای که با کسب استانداردهای مختلف بین المللی، سرویس و خدماتی در سطح جهانی ارائه می دهند.

حال اگر شما در خرید ظرف زعفران و خشکبار سرویس مناسبی را نداشته باشید مطمئنا در جریان تامین کالا به مشکل خواهید خورد. بنا بر این توجه به سرویس دهی فروشنده ظروف زعفران بسیار اهمیت دارد.

شرکت صدف پک با اخذ گواهینامه های مختلف بین المللی از جمله استاندارد ISO 9001 که به مدیریت کیفیت می پردازد، کیفیت قابل ملاحظه ای در سرویس دهی به مشتریان ایرانی و خارجی را ارائه می دهد که فرآیند خرید ظروف زعفران و خشکبار را تسهیل خواهد کرد.

خرید ظروف زعفران  به دلایل عمده ای که ذکر شد اهمیت دارد. بنابراین یافت یک تامین کننده که تمام ویژگی های ذکر شده را داراست، می تواند قدمی قابل ملاحظه برای جلوگیری از اتلاف وقت و منابع باشد.

 

منبع: شرکت صنابع پلاستیک صدف توس

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰
  1. La Mancha Saffron

    یکی از مطرح ترین تولید کنندگان زعفران در اسپانیا شرکت لا مانچا سافرون است که از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده این محصول در اسپانیا به شمار می رود. این شرکت باکیفیت ترین زعفران های اسپانیا را تولید می ‎کند به طوری که محصول آن توسط کمیسیون اروپایی مورد تایید قرار گرفته است. منطقه ای که محل رشد زعفران های این برند زعفران اسپانیایی است از نظر آب و هوا در موقعیت بسیار مناسب قرار گرفته به طوری که موجب می شود گل های این گیاه، خوش عطر و طعم تر شده و زودتر آماده برداشت شوند.

    برند زعفران اسپانیایی La Mancha Saffron | شرکت صدف پک

  2. Azafran Desbrin

    آزافران دسبرین یکی دیگر از نام های پرآوازه در دنیای تولید و صادرات زعفران است که تولیدات خود را در یکی از مزارع حاصلخیز در مانچا انجام می دهد. فرآیند کاشت و برداشت زعفران در مزارع این شرکت به صورت نیمه اتوماتیک انجام می شود. بذرها به صورت دستی کاشته شده و برداشت با دستگاه های مخصوص از اواسط 20 اکتبر انجام می گیرد.

    زعفران Azafran Desbrin اسپانیا | شرکت صدف پک

  3. Pascual Reverte

    پاسکال ریورته از جمله تولید کنندگان زعفران در اسپانیا است که کار خود را از سال 1880 آغاز کرده و بعنوان یکی از قدیمی ترین صادرکنندگان زعفران و پاپریکا در اسپانیا شناخته شده است. این شرکت از جمله اولین صادرکنندگان زعفران اسپانیایی به سایر کشورها بوده است که تا به امروز تعداد آن ها به 30 کشور می رسد. این شرکت پودر زعفران خود را در بسته بندی های متنوعی عرضه می کند.

    زعفران رشته ای | شرکت صدف پک

  4. Azafran Molineta de Minaya

    آزافران مولینتا دو مینایا دیگر برند زعفران اسپانیا است که زعفران خود را در منطقه حاصلخیز و خوش آب و هوای مانچا کاشت می کند. این شرکت خوش‌نام بیش از 30 سال است که در زمینه تولید و صادرات زعفران فعالیت داشته است و یکی از قدرتمندترین شرکت ها در این صنعت به شمار می رود.

    زعفران اسپانیایی Azafran Molineta de Minaya | شرکت صدف پک

  5. Zaffralia

    زعفرالیا نامی آشنا در منطقه تولدو (Toledo) در اسپانیا است. این شرکت تولید کننده زعفران در مادریژوس در جنوب استان تولدو مشغول به کار است. کاشت و برداشت زعفران نسل در نسل در این شرکت گردیده به طوری که به یک کسب و کار خانوادگی و یا ارثی تبدیل شده است. زعفرالیا نیز در منطقه لا مانچا روییده می شود. خاک این منطقه به دلیل رس بودن و آب و هوای سختی که دارد، مرغوب ترین زعفران ها را در خود پرورش می هد. به همین دلیل است که زعفران های تولید شده این شرکت در جهان طرفداران بسیاری دارد.

    برند اسپانیایی زعفران Zaffralia | شرکت صدف پک

  6. Saffron CEAE

    برند CEAE یکی از جدیدترین تولید کنندگان زعفران در اسپانیا به شمار می رود که فعالیت خود را از سال 1933 آغاز کرده است. با وجود اینکه این برند زعفران اسپانیایی یک برند جوان و نوپا محسوب می شد، اما خیلی زود توانست جای خودش را در بازار جهانی پیدا کند. این شرکت محصولات خود را با ارائه بسته بندی های متنوع و خاص زعفران متمایز کرد. امروزه CEAE یکی از برترین و باکیفیت ترین انواع زعفران اسپانیایی را در جهان ارائه می کند.

    زعفران Saffron CEAE | شرکت صدف پک

  7. Abad Guerra

    از جمله برترین های دنیای زعفران اسپانیایی، برندیست به نام آباد گوئرا که فعالیت خود را از همان زمان که صنعت کاشت و تولید زعفران در اسپانیا رونق گرفت، آغاز کرد. بنابراین آباد گوئرا را می توان یکی از اولین شرکت های تولید کننده این طلای سرخ در اسپانیا دانست که از قرن 19 تا به امروز همچنان در لیست برترین های این صنعت قرار داشته است. آباد گوئرا محصولات خود را در بسته بندی های متنوع وابسته به نیاز مشتریان عرضه می کند.

 
منبع: صدف پک
  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

 

ظروف بسته بندی فلزی زعفران بر اساس قطر ظرف یا بر اساس طرح و یا بر اساس عمق آن دسته بندی می شوند.

  • بر اساس ارتفاع ظرف فلزی زعفران
  • بر اساس قطر ظرف فلزی زعفران
  • بر اساس طرح و رنگ قوطی فلزی

ارتفاع ظرف فلزی زعفران به عمق آن اتلاق می شود که در اندازه های گوناگون از ۲ سانتی متر تا ۱۷ سانتی متر موجود است.
از طرفی قطر ظرف فلزی زعفران از ۵۳ میلیمتر تا ۲۳۰ میلیمتر ارائه می شود.


ظرف خاتم زعفران

طرح روی ظروف فلزی ممکن است بسیار گوناگون باشد. یکی از معروفترین طرح های قوطی فلزی خشکبار ، ظرف زعفران خاتم یا به اختصار ظرف خاتم است که روی آن منقش به طرح خاتم کاری است. اگرچه امروزه طرح های گوناگونی توسط تولید کنندگان ظروف فلزی زعفران مانند صدف پک تولید و به بازار ارائه شده و قابل خریداری است.


ویژگی ظرف فلزی زعفران
 

  1. ایستادگی در برابر ضربه و فشار
    یکی از مسائل مهم در خرید فروش زعفران و حمل و نقل آن، جلوگیری از شکستن قلم زعفران است.
    به همین علت است که در زمان خرید زعفران ، هیچگاه فروشنده تمام مراحل جدا سازی زعفران را بوسیله ای شبیه موجین انجام می دهد.
    تنها راه حل برای حفظ قلم زعفران از آسیب و شکستگی ، استفاده از ظروف سختی مانند ظرف فلزی زعفران می باشد.
    در استفاده از ظرف فلزی زعفران ، تجار زعفران و یا شرکت های بسته بندی زعفران ، زعفران را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و برای جلوگیری از خرد شدگی و آسیب، آن را در قوطی فلزی بسته بندی می کنند.
  2. جلوگیری از بیرون ریختن زعفران 
    در استفاده از سایر ظروف بسبته بندی زعفران، معمولا خطر شکستگی ظرف یا پارگی آن و در نتیجه بیرون ریختن محموله آن ممکن است.
    اما یک قوطی فلزی که عموما برای نگهداری مواد غذایی خشک بکار می رود، معمولا در اثر ضربه و فشار دچار فرو رفتگی شده و پارگی به ندرت در آن رخ می دهد. لذا علی رغم از دست رفتن زیبایی بسته بندی ، خود محموله ارزشمند زعفران از آسیب محفوظ خواهد ماند.
  3. لوکس بودن بسته بندی فلزی
    استفاده از ظروف فلزی زعفران به خاطر ظاهری زیبا و نوستالژیک بودن حسی که ارائه می دهد ، معمولا حس لوکس بودن ایجاد می کند که ارزش افزوده بالایی روی محموله زعفران بوجود می آید و مشتریان از خرید مواد غذایی در قوطی فلزی احساس متفاوتی دارند.

 

منبع: شرکت صنایع پلاستیک صدف توس

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

پاکت مقوایی زعفران

پاکت مقوایی زعفران، که آن را با نام باکس مقوایی نیز می شناسند، یکی از پرکاربردترین انواع پاکت بسته بندی زعفران است که از مقوای 250 گرمی تهیه شده است. باکس های مقوایی شرکت صدف پک در ابعاد مختلفی به بازار عرضه می شوند و این امکان را به مشتری می دهند تا بتواند برای محصول خود باکس مقوایی مناسب را به راحتی پیدا کند.
باکس های مقوایی صدف پک همچنین طرح های متنوعی نیز دارند که با نام های باکس های مقوایی طرح الماس، طرح صدف، طرح میلاد و … عرضه می شوند. تنوع طرح و مدل های این باکس های مقوایی می تواند به عرضه زعفران به بازار به شکل  متنوع تری کمک کند.

  1. پاکت کاغذی زعفران

    یکی دیگر از پرکاربردترین انواع پاکت بسته بندی زعفران که می تواند برای محصولات مشابه نیز استفاده شود، پاکت کاغذی است. این پاکت ها بسیار سبک و کم جا هستند و برای عرضه زعفران در حجم پایین بسیار مناسب هستند. جنس این پاکت ها از کاغذ گلاسه 250 گرمی است. از مزایای این کاغذ می توان به مقاوم بودن و ثبات رنگ آن اشاره کرد. این امر چاپ طرح های مختلف را ساده تر می کند و به راحتی می تواند به پاکتی مناسب برای بسته بندی زعفران برند شما تبدیل شود.
    علاوه بر این‌ها، پاکت هایی که از کاغذ گلاسه تهیه می شوند تاییدیه تماس مستقیم با مواد غذایی را نیز دارند. هرچند در بسته بندی زعفران ، اغلب محصول داخل یک ظرف پلاستیکی است، اما با تمام این توضیحات می توان نسبت به سالم بودن این نوع پاکت بسته بندی اطمینان کافی داشت.

  2. پاکت وکیوم زعفران

    پاکت وکیوم زعفران طوری طراحی شده که ظروف زعفران در اشکال مختلف دایره و بیضی در آن جای بگیرند. جنس این نوع پاکت بسته بندی زعفران کاغذ روکش دار 250 گرمی است. کاغذهای روکش دار براق و یکدست هستند و رنگ ها را به زیبایی و جذابیت خاصی نمایش می دهند بنابراین می توانند یک بسته بندی شیک با رنگ های جذاب برای پاکت بسته بندی زعفران باشند. پاکت وکیوم زعفران صدف پک در ابعاد مختلف موجود است که انتخاب را برای محصولات با اندازه و وزن متفاوت را ساده تر می کند.

  3. پاکت لمینت زعفران

    از جمله انواع پاکت بسته بندی زعفران که محبوبیت بالایی دارند پاکت لمینت است. بسته بندی لمینتی به فرآیندی گفته می شود که دو یا چند سمت بسته بندی با استفاده از چسب مخصوص و مستحکم به هم وصل می شوند. اغلب پاکت لمینت از فویل آلومینیومی یا کاغذ گلاسه تشکیل می شود.
    مزیت پاکت های لمینتی این است که نسبت به پاکت های کاغذی مقاومت بالاتری دارند و انتخاب بهتری برای حمل و نقل طولانی و صادرات محصولات به نقاط دیگر به شمار می روند. این نوع بسته بندی ها به خوبی از همه طرف محکم شده اند و نگرانی بابت آسیب رسیدن به زعفران وجود ندارد. پاکت های بسته بندی لمینت به چند دسته مختلف تقسیم می شوند:

    پاکت متالایز

    پاکت متالایز از انواع پاکت لمینت است که از یک سو از آلومینیوم تشکیل شده و سوی دیگر آن ترنسپرنت یا بی رنگ است تا محصول داخل آن نمایان باشد.

    پاکت کرافت پنجره دار

    پاکت کرافت پنجره دار جنسی کاغذی دارد که با توجه به نوع کاغذ آن که اغلب آن را کاغذ کاردستی می دانند، مقاومت بالایی دارد. این نوع بسته بندی بسیار شیک و مستحکم است و از یک سمت آن پنجره ای دارد که محصول از آن نمایان خواهد بود. همچنین درب این پاکت ها زیپ دار است بنابراین باز و بسته کردن آن نیز بسیار ساده خواهد بود. پاکت های کرافت صدف پک در ابعاد و سایزهای متنوعی عرضه می شوند.

     

    1. پاکت سفید پنجره دار

      پاکت سفید پنجره دار نیز همانند پاکت کرافت است؛ با این تفاوت که جنس آن دیگر کاغذ کرافت نیست و در رنگ سفید عرضه می شود که جذابیت بیشتری به بسته بندی کالای زعفران که رنگی چشمگیر دارد می بخشد.

      پاکت های زیپ دار و پنجره دار از جمله محبوب ترین انواع بسته بندی زعفران هستند. چرا که در عین محافظت از محصول، کیفیت آن را نیز نشان می‎ دهند.

    2. پاکت بسته بندی ترسبافان

      بسته بندی های ترسبافان (که با نام ترسبافون و اختصارا ترس نیز خوانده می شوند)، بسته بندی هایی در سایز کوچک و در جنس پلاستیک یا سلفونی هستند. این نوع بسته بندی برای محصولاتی که امکان بسته بندی بسیار کوچک برایشان فراهم است بسیار پرکاربرد هستند؛ از جمله زعفران، هل، انواع ادویه جات غیرپودری یا زرشک. پاکت های ترسبافان در ابعاد و سایزهای مختلف موجود هستند.

    مزایای پاکت بسته بندی زعفران

    ✓ سبک است.
    ✓ حمل و نقل آن آسان است.
    ✓ از زعفران در برابر نور محافظت می کند.
    ✓ به راحتی در سایزهای مختلف در دسترس است.
    ✓ چاپ برند و رنگ های مختلف به روی آن ساده و ارزان تر است.

    معایب پاکت بسته بندی زعفران

    ✓ اغلب پاکت های بسته بندی زعفران در برابر ضربه مقاوم نیستند.
    ✓ پاکت های مقوایی و کاغذی برای عرضه در بازارهای بین المللی مناسب نیستند.

     

 
منبع: شرکت صدف پک
  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

امروز این ظروف جایگاه ویژه‌ای در بسته بندی زعفران ایفا می‌کنند.

انواع قوطی فلزی مواد غذایی

نوع قوطی مواد غذایی از جنس فولاد نرم با فرمولی ویژه است که به نام حلب معروف است. در آن به‌جز آهن از کربن، مس، سولفور منگنز و فسفر و سیلیکون ناچیز بکار برده می‌شود. ضخامت حدود ۱ میلی‌متر تا ۰.۱ داشته و با روکش قلع و امروز با روکش کروم ساخته می‌شود.

ظروف فلزی زعفران یا بسته بندی فلزی زعفران (قوطی بسته بندی زعفران) نیز تا حدودی با همین ترکیب ساخته می‌شود. با این تفاوت که نیازی به لاک داخلی نداشته و روی آن معمولاً دارای طرح یا رنگ آمیزی فلزی است و خبری از برچسب در آن نیست.

بسته بندی فلزی زعفران

ظروف زعفران در جنس ها و حجم های متنوعی تولید می شوند. یکی از ظروف زعفران محبوب در بازار بسته بندی زعفران ، ظرف فلزی زعفران یا قوطی فلزی بسته بندی زعفران است.

بسته بندی فلزی در طرح ها و اندازه های مختلفی تولید می شود. اما بسته بندی فلزی زعفران معمولا به صورت گرد تولید شده و در حجم های کوچک تری ارائه می شود.

ویژگی عرف ظروف فلزی زعفران این است که معمولا درب این ظروف با یک تلق شیشه ای همراه است تا محتویات داخل آن مشخص باشد. البته ظروف فلزی دیگری هم در بازار وجود دارند که از این ویژگی صرف نظر کرده اند که نوعا به دلیل جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب به زعفران داخل ظرف فلزی است.

انوع ظروف فلزی زعفران

ظرف های فلزی زعفران یا بر أساس قطر یا بر اساس طرح و یا بر اساس عمق آن طبقه بندی می شوند.

  • ارتفاع ظرف فلزی زعفران
  • قطر ظرف فلزی زعفران
  • طرح و رنگ قوطی فلزی

ارتفاع ظرف فلزی زعفران معمولا به عمق آن گفته می شود که در موارد مختلف از ۲ سانتی متر تا ۱۷ سانتی متر متغیر است.

از سویی قطر ظرف فلزی زعفران از ۵۳ میلیمتر تا ۲۳۰ میلیمتر متغییر است.

همینطور طرح ظروف ممکن است بسیار متفاوت باشید. یکی از رایج ترین طرح های قوطی فلزی خشکبار ، ظرف زعفران خاتم است که روی آن طرح خاتم کاری ، یکی از هنر های ایران قرار گرفته است. گرچه امروزه طرح های متنوعی امروز توسط تولید کنندگان ظروف فلزی زعفران مانند صدف پک تولید و به بازار عرضه شده است.

البته طرح های دیگری هم امروزه در میان ظروف فلزی زعفران و خشکبار وجود دارد که به رنگ های طلایی، نقره ای نیز وجود دارد و توسط تولید کنندگان ظروف زعفران و خشکبار نیز عرضه می شود.

 

 

 

به طور کلی ظرف فلزی بزرگ معمولا ندرتا برای بسته بندی زعفران استفاده می شود. این ظروف فلزی می توانند برای بسته بندی قهوه ، بسته بندی چای و یا سایر گیاهان خشک و معطر نیز استفاده شود.

ویژگی ظرف فلزی زعفران و خشکبار

  1. مقاومت در برابر ضربه و فشار

    یکی از نکات مهم در فروش زعفران جلوگیری از شکستن قلم زعفران است. به شاخه بلند زعفران قلم گفته می شود که به طور معمول به صورت خشک شده عرضه می شود.

    به همین دلیل است که هنگام خرید زعفران ، به هیچ وجه فروشنده با دست اقدام به جدا کردن زعفران نمی کند. تمام مراحل بوسیله ای مانند موچین انجام می شود.

    حال برای حفظ قلم زعفران از شکستگی ، استفاده از ظروف سخت مانند ظرف فلزی زعفران است.

    بسیاری از تجار زعفران و یا شرکت های بسته بندی زعفران ، محصول را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و برای جلوگیری از خرد شدگی ، آن را در قوطی فلزی قرار می دهند.

  2. جلوگیری از بیرون ریختن محموله به بیرون

    شما هر ظرف دیگری استفاده کنید، خطر شکستگی ظرف و در نتیجه بیرون ریختن محتویات آن وجود دارد.

    اما یک قوطی فلزی که برای نگهداری مواد غذایی خشک استفاده می شود، معمولا در اثر ضربه و فشار فرو رفته و پارگی در آن به سختی بوجود می آید. در نتیجه علی رغم از دست رفتن زیبایی بسته بندی ، خود محموله ارزشمند زعفران حفظ خواهد شد.

  3. لوکس بودن بسته بندی فلزی

    جدای از آن، استفاده از ظروف فلزی زعفران به دلیل ظاهر زیبا و نوستالژیک آن ، معمولا با لوکس بودن گره خورده ، ارزش افزوده بالایی روی زعفران ایجاد می کند و خریداران از دریافت مواد غذایی در قوطی فلزی احساس بهتری دارند.

    به همین دلیل است که برخی شکلات های گران قیمت ، موادی مانند خاویار و زعفران را در قوطی فلزی بسته بندی می کنند.

    به خاطر بیاورید که در زمان های گذشته ، بسیاری از چای های خارجی ، شکلات ها ، آب نبات ها و … خارجی در همین ظروف عرضه می شده اند.

  4. ایجاد وزن بالای محموله در زمان حمل

    در کنار تمامی این مزایا ، باید توجه کنید که ظرف فلزی زعفران و خشکبار سنگین ترین نوع بسته بندی است. با توجه به اینکه معمولا صادرات زعفران توسط حمل هوایی صورت می گیرد ، وزن قوطی فلزی محموله هزینه حمل زعفران را افزایش می دهد.

    بنابراین یک تاجر زعفران که هزینه حمل و نقل برای او اهمیت دارد، باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشد.

 
منبع: شرکت صنایع پلاستیک صدف توس
  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

وضعیت صادرات زعفران ایران

آمار صادراتی زعفران ایران طی سال های 1383 تا 1398 حاکی از ارزآوری بیش از 2.1 میلیارد دلاری صنعت زعفران طی 15 سال اخیر است. به طور مشخص در سال ۹۷ حدود 350 میلیون دلار زعفران از ایران صادر شد.

این در حالی بود که بیش از 70 درصد آن را کسانی صادر کردند که ارتباطی با این حوزه نداشتند. در حالی که بزرگ ترین صادرکنندهٔ زعفران کشور با سابقهٔ بیش از چهار دهه فعالیت تخصصی، به خاطر شرایط بد اقتصادی نتوانست صادراتش را به 20 میلیون دلار برساند.

از طرف دیگر به گفتهٔ کارشناس ها، قیمت زعفران در اسپانیا حدود 600 یورو به ازای هر کیلوگرم است. اما در ایران این نرخ به 750 یورو رسیده و در چنین شرایطی امکان رقابت برای صادرکنندگان واقعی از ایران وجود ندارد.

ضمن آنکه برآوردها حاکی از قاچاق 50 تا 60 تن زعفران از ایران به افغانستان طی سال ۹۷ هستند. متأسفانه به خاطر نبود زیرساخت های مناسب برای صادرات زعفران ایرانی، این محصول به نام کشورهای همسایه مانند افغانستان به بازارهای بین المللی عرضه می شود.

مقررات صادرات و واردات زعفران

برای خروج زعفران از ایران، مقررات و محدودیت های ویژه ای وجود دارند. البته بردن زعفران به خارج از مرزهای کشور به صورت مسافری مانعی ندارد. اما به مقداری که جنبهٔ تجاری نداشته باشد. چه مقدار زعفران را می توان به صورت مسافری از کشور خارج کرد؟ حداقل مقدار مجاز خروج زعفران به ازای هر گذرنامه 100 گرم است.

خارج کردن بیش از این مقدار، جنبهٔ تجاری دارد و برای آن باید کارت بازرگانی داشته باشید. با کارت بازرگانی می توانید زعفران خود را به گمرک برده، اظهار نموده و پروانهٔ صادراتی اخذ نمائید. هنگام اظهار کالا به گمرک، تعهدی از صادرکننده اخذ می شود مبنی بر اینکه طی 3 ماه، 95 درصد ارز آن را برگردانده و به سامانهٔ بانکی نیما تحویل دهد.

البته طبق تبصرهٔ ت، بند 1، مادهٔ 10 آیین نامهٔ اجرایی قانون صادرات و واردات، صدور کالا توسط افراد مبتدی، در آغاز کار برای دورهٔ 6 ماهه با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر است.

پس در آغاز کار و برای بررسی بازار صادرات زعفران به سایر کشورها و تخمین تعرفه صادرات زعفران یا تعرفه واردات زعفران به ایران، کارت بازرگانی لازم نیست. شما می توانید با مراجعه به وزارت صمت، مجوز کوتاه مدت ۶ ماهه ای برای صادرات زعفران دریافت کنید.

یافتن زعفران مرغوب با قیمت مناسب، یا پیدا کردن خریدار خارجی، به تجربه و آشنایی صادر کننده با بازار بستگی دارد. البته صادرکنندگان تازه کار می توانند برای اطلاع از فهرست کشورهایی که زعفران به آن ها صادر شده، به وب سایت گمرک ایران مراجعه کرده و در منوی سمت راست، به بخش آمار صادرات دسترسی پیدا کنند.

تعرفه صادرات زعفران و تعرفه واردات زعفران

صادرات زعفران حقوق گمرکی ، عوارض و مالیات ندارد. ولی در برخی موارد مثل خروج زعفران به صورت فله یا بسته بندی نشده محدودیت هایی دارد. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدام، با دفتر صادرات گمرک ایران دربارهٔ محدودیت های موجود، تعرفه صادرات زعفران یا حتی تعرفه واردات زعفران مشورت شود.

برای نمونه عوارض صادرات انواع زعفران فله در بسته بندی های بیش از 30 گرم، بر اساس مصوبهٔ شمارهٔ 218586/ت41997ک مورخ 14/12/1387، 5 درصد قیمت پایهٔ صادراتی است. به همین خاطر کسانی که به دنبال تعرفه صادرات زعفران کمتر و در نتیجه سود بیشتر هستند، آن را در قالب های زیر ۳۰ گرم بسته بندی می‌کنند.

زعفران برحسب انواع مختلف آن، تحت کد تعرفهٔ 091020 طبقه بندی می‌شود. البته بر اساس نوع بسته بندی زعفران نیز، دارای زیرمجموعه هایی است. در واقع تعرفه صادرات زعفران و نیز واردات آن هم به نوعی به همین انواع بسته بندی بستگی دارد.

برای صادرات زعفران، به دو مجوز نیاز است که عبارتند از:

  • مجوز سیب سلامت از سازمان غذا و دارو،
  • و استاندارد.

اگر روی بسته بندی زعفران این دو علامت از سازمان های مربوطه وجود داشته باشند، مشکلی در صادرات آن به سایر کشورها وجود نخواهد داشت.

منبع: صدف پک

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

زعفران که آن را طلای سرخ می نامند، خواص بسیار زیادی دارد. از زمان های گذشته از زعفران برای ساخت دارو و یا هنگام طبخ در غذاها استفاده می شود. یکی از مهم ترین خواص زعفران تحریک ترشح هورمون هایی است که باعث احساس شادی می شود. بهبود گردش خون، ارتقای عملکرد سلول، بهبود دستگاه گوارش از دیگر ویژگی های زعفران است.

زعفران آسیاب نشده

زعفران به عنوان یکی از گران قیمت ترین ادویه های موجود در دنیا شناخته می شود که در حالت آسیاب نشده به صورت رشته ای در بازار موجود است. به زعفران رشته ای زعفران سرگل نیز گفته می شود. بهترین راه برای خرید زعفران اصل خرید زعفران رشته ای است. چرا که امکان تقلب در زعفران آسیاب شده بسیار کم است و نمی توان به راحتی محصولی تقلبی را در این حالت به مشتری فروخت. همچنین اگر به زعفران سرگل ناخالصی و رنگ مصنوعی اضافه شود به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

اما ممکن است استفاده از زعفران آسیاب نشده برای برخی از افراد با دشواری هایی همراه باشد. زیرا برای استفاده از آن باید ابتدا آن را به حالت پودری در آورد و سپس مصرف کرد.

در صورتی که در خانه می خواهید زعفران را به حالت پودر در بیاورید جهت جلوگیری از هدر رفتن زعفران از زعفران ساب های کوچک دستی استفاده کنید. در صورتی که زعفران ساب در دسترس ندارید می توانید از هاون نیز استفاده کنید.

برای پودر کردن زعفران سرگل می توانید از زعفران ساب های صدف پک بهره بگیرید که در مدل ها و سایز های مختلف تولید می شود.

زعفران پودری

زعفران پودر شده از آسیاب کردن رشته های زعفران به دست می آید. طعم، رنگ و بوی زعفران پودری درست مانند زعفران واقعی است و همان خواص را دارد. در سال های اخیر از جدیدترین فناوری های روز دنیا برای آسیاب کردن زعفران استفاده می شود تا کیفیت زعفران در حین آسیاب شدن افت نکند.

یکی از مهم ترین مزایای زعفران پودری این است که استفاده از آن در غذا بسیار راحت است و عطر و بوی بسیار خوبی دارد. برای استفاده از زعفران پودر شده کافی است تا زعفران در مقداری آب جوش حل شود.

هر چند استفاده از زعفران پودری نسبت به زعفران آسیاب نشده بسیار رایج است اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که میزان تقلب در زعفران پودری بیشتر از زعفران آسیاب نشده است. زیرا این امکان وجود دارد که به پودر زعفران ناخالصی  و یا رنگ مصنوعی اضافه شود تا قیمت تمام شده زعفران ارزان تر تمام شود. از آن جایی که تشخیص زعفران پودر شده اصل از زعفران تقلبی کار دشواری است باید برای خرید تنها به فروشگاه های معتبر مراجعه کرد.

متأسفانه استفاده از زعفران های تقلبی عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد. به ویژه در شرایطی که از این زعفران ها در طولانی مدت استفاده شود خطر ابتلا به سرطان به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند. از طرف دیگر افرادی که زمینه ابتلا به بیماری های آلرژی را دارند در معرض خطر بیشتری هستند و استفاده از زعفران های تقلبی می تواند عوارضی مانند حساسیت و یا مسمومیت را برای آن ها به همراه داشته باشد.

 

منبع: صدف پک

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

با وجود این حقیقت ، جالب است بدانید که یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ظروف زعفران در دنیا ایرانی است که محصولاتش برای بسته بندی زعفران و خشکبار به سایر کشورها نیز صادر می شود. این شرکت به قدری در کار خود خبره است که توانسته بیش از ظروف مورد نیاز برای بسته بندی در ایران، بیش از ۵۰٪ از حجم تولید ظروف زعفران در جهان را تولید کند.

شرکت صدف پک مشهد

شرکت صنایع پلاستیک صدف توس در سال ‍۱۳۶۵ نخستین تولید کننده انواع ظروف بسته بندی زعفران و خشکبار در ایران ، با نام تجاری صدف پک فعالیت خود را آغاز نمود.

به گزارش روابط عمومی صدف پک ، خط مشی صدف پک از بدو فعالیت خود تا کنون، ایجاد تحول در صنعت بسته بندی زعفران و خشکبار با رویکرد مشتری مداری و محوریت حفظ کرامت مشتری بوده است.

صدف پک تولید کننده بیش از ۵۰٪ از ظروف بسته بندی زعفران دنیا

صدف پک یکی از شرکت هایی است که علاوه بر بازار داخلی ظروف بسته بندی زعفران ، توانسته سهمی از بازار خارجی نیز داشته باشد. مهران صداقت ، مدیر عامل شرکت صنایع پلاستیک صدف توس با نام تجاری صدف پک گفت:

 

« صدف پک با تولید انواع ظروف بسته بندی زعفران و خشکبار توانسته خود را به عنوان یک تولید کننده ظروف زعفران مطرح نماید که بیش از ۵۰٪ از ظروف بسته بندی زعفران را در جهان تولید می‌کند. یعنی اگر شما بخواهید تمام تولیدات زعفران جهان را یک جا جمع کنید و تمام آنها در ظروف بسته بندی کوچک یا به عبارتی غیر فله بسته بندی کنید ، بیش از ۵۰٪ از ظروف مورد نیاز شما را صدف پک تامین می کند.

صدف پک با پرهیز از تقلید و با اتکا به تجربه، توانمندی و تخصص مجموعه و سرلوحه قرار دادن خلاقیت و ابتکار، به دنبال درخشش بیش از پیش در صنعت بسته بندی زعفران و خشکبار است.»

وی افزود: «ما در مجموعه صدف پک بر این باوریم که برای پریدن باید دو بال داشت. پس همواره خواهیم کوشید تا با تولید ظروف زعفران درجه یک مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی بسته بندی زعفران، پر پرواز برند تجاری و تولید کنندگان زعفران کشورمان باشیم تا محصولات در افق های دور و نزدیک همچون ستاره ای بدرخشند.»

 

ایشان درباره اینکه چطور شرکت صدف پک توانسته به این موفقیت دست یابد، میل به پیشرفت و بهره گیری از بهترین منابع و نیز توجه اساسی به رضایت مشتری را کلید اصلی موفقیت خود دانسته است:

 

« پویایی، نوآوری و پویش مداوم بازار در راستای بروز بودن، سرلوحه ما در مجموعه صدف پک برای تحقق رضایتمندی مشتریانمان بوده، هست و خواهد بود. همچنین حضور مدیران و پرسنل لایق و کارآمد به منظور تدوین استراتژی های متنوع در حوزه های گوناگون فعالیت های شرکت و پوشاندن جامه عمل به اهداف کوتاه و بلند مدت مجموعه در راستای رشد و توسعه پایدار، از اولویت های مجموعه صدف بوده است.»

استاندارد ظروف زعفران صدف پک

مدیرعامل شرکت صنابع پلاستیک توس در رابطه با استانداردهای این شرکت و کیفیت ظروف تولیدی بسته بندی زعفران گفت:

« ما با پرهیز از تقلید و با اتکا به تجربه، توانمندی و تخصص مجموعه صدف و سرلوحه قرار دادن خلاقیت و ابتکار، به دنبال درخشش بیش از پیش در صنعت بسته بندی هستیم.»

وی افزود: « ما در صدف پک می کوشیم تا با تولید ظروف بسته بندی منحصر بفرد، در صنعت بسته بندی زعفران و خشکبار، همواره شرکتی پیشرو باشیم. صدف پک سعی دارد تا با استفاده از کادر مجرب خود و با نوآوری، تولید و عرضه محصولات متنوع و با کیفیت، فعالیت خود را گسترش داده و در ارتقای سطح کیفی صنعت بسته بندی، نقش پر رنگ تری را ایفا نماید. شرکت صدف پک با پیشینه ای 30 ساله، سابقه ای درخشان و اخذ گواهینامه های متعدد از جمله: I SO 9001, I SO 14001, I SO 18001 ثبت چندین طرح صنعتی و ... ، اکنون به دنبال کشف افق هایی نو در صنعت بسته بندی می باشد.»

محصولات و خدمات شرکت صدف پک

تولید ظرف کریستالی زعفران صدف پک به شکلی است (محصول سمت راستکه نسب به محصولات مشابه (محصول سمت چپهم از شفافیت بالایی برخوردار بوده و هم بی رنگ تولید می‌شوندهمانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید محصول سمت چپ دارای رنگی آبی است که در ارائه جلوه محصول داخل آن به شدت موثر است

 

فعالیت اصلی صدف پک در حوزه ارائه محصول شامل تولید ظروف زعفران و خشکبار بوده و در حوزه خدمات شامل خدمات چاپ و خدمات بسته بندی است. ظروف زعفران و خشکبار تولیدی شرکت صدف پک به دو دسته عمده تقسیم می شوند:

 

ظروف پلی کریستال زعفران

ظروف فلزی زعفران

باکس های ثانویه

 

ظروف پلی کریستال زعفران و خشکبار

این ظروف از پلی استایرن (گرید غذایی) به انضمام ادیتیوهای ساخته شده در واحد تحقیق و توسعه شرکت صدف پک، تولید می شوند. درخشندگی و شفافیت این ظروف نسبت به نمونه های موجود در بازار بسیار بیشتر است. به طوری که بدون لمس کردن محصول تشخیص آن از ظروف کریستالی کار مشکلی است. مزایای ظروف پلی کریستال شرکت صدف پک نسبت به ظروف شیشه ای عبارتند از:

 

ظروف پلی کریستال شرکت صدف پک در مقایسه با ظروف شیشه ای مشابه از وزن کمتری برخوردارند.

نسبت به ظروف شیشه ای مقاوم تر بوده و دارای شکنندگی کمتری هستند.

حمل و نقل این ظروف نسبت به ظروف شیشه ای از سهولت بیشتری برخوردار است.

لیبل پذیری و چاپ پذیری مناسبتری دارند.

از تنوع طرح و اندازه بیشتری برخوردار هستند.

در اوج زیبایی از نظر قیمتی نیز نسبت به محصولات شیشه ای مقرون به صرفه تر هستند.

 

ظروف فلزی زعفران و خشکبار

این ظروف از ورق های تین پلیت (Tin Plate)، ورق های فولادی قلع اندود شده با گرید غذایی و با استفاده از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های چاپ فلز و لاک بهداشتی و ورنی گرید غذایی تولید می شوند.

 

باکس زعفران

شرکت صدف پک در راستای ارائه خدمات جامع به مشتریان خویش و در جهت تسهیل و تسریع تامین نیازمندی های ایشان، کلیه باکس های ثانویه را که شامل موارد زیر می باشند تولید و در اختیار فعالان صنعت بسته بندی زعفران و خشکبار قرار می دهد:

باکس مخملی

باکس چوبی

باکس مقوایی

باکس طلقی

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

بیشتر ما از زعفران پودر یا آسیاب نشده در خانه، و برای برنج زعفرانی و شربت زعفران استفاده می کنیم. اما مصرف زعفران در خوراکی ها، به همین ها ختم نمی شود. امروزه خیلی از بخش های صنعت محصولات غذایی، برای طعم و رنگ دادن به فرآورده های خودشان، از زعفران استفاده می کنند.

یکی از حوزه های استفاده زعفران در تولید نوشیدنی است. مقدار مورداستفادهٔ زعفران در نوشابه های غیرالکلی، معمولا ۳ تا ۷ قسمت در هر میلیون است. زعفران در تهیهٔ شربت های گیاهی، از جمله شربت های ساده و لیمویی و زعفرانی هم استفاده می شود.

دیگر کاربرد زعفران در صنایع قنادی است. مقدار زعفران مورداستفاده در قنادی معمولا ۱۰ قسمت در هر میلیون است. زعفران برای رنگ و عطر دادن به فراورده های آردی، از جمله کیک و نان و… استفاده می شود. زعفران در محصولات لبنی مانند شیر، خامه، کره و بستنی هم کاربرد دارد. مقدار زعفران مورداستفاده در بستنی ۳ تا ۷٫۵ قسمت در هر میلیون است.

در نهایت به کاربرد زعفران در صنایع گوشت هم می توان اشاره کرد. از زعفران به عنوان ادویهٔ معطر برای رنگ دادن به فراورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس استفاده می شود. زعفران در تهیهٔ کنسروهای گوشتی و به ویژه فراورده های مبتنی بر گوشت مرغ هم به کار می رود. مقدار مورداستفادهٔ زعفران در گوشت، ۲۶۰ قسمت در هر میلیون است.

البته کاربرد زعفران و استفاده زعفران در صنایع غذایی دیگری هم، از جمله محصولات روغنی، مانند روغن ها و مارگارین ها، و چاشنی ها، دسرها و پودینگ ها دیده می شود.

استفاده زعفران در محصولات آرایشی

بسیاری از شرکت های تولید محصولات آرایشی، زعفران را مادهٔ فوق العاده ای برای مراقبت های پوستی می دانند. مزایای این مادهٔ گران بها در سالم نگه داشتن پوست و بدن انسان، آن را به مادهٔ اولیه برای تولید بسیاری از محصولات این حوزه تبدیل کرده است.

در بحث مراقبت پوست، دو نوع زعفران خالص داریم که عبارت اند از:

  • روغن گیاهی یا عصارهٔ طبیعی زعفران
  • و زعفران خشک شده

استفاده زعفران در انواع خشک شدهٔ آن، ایمنی پوست را تقویت کرده و تولید بافت ها را بهبود می دهد. رشته های زعفران که از دل گل آن بیرون کشیده می شوند، کارتنوئید دارند که مادهٔ مفیدی برای پوست است.

مطالعات مختلف حاکی از آن هستند که کارتنوئیدها از پوست، بافت و سلول ها در مقابل عوامل خارجی و بیماری ها محافظت می کنند. هم عصارهٔ طبیعی و هم زعفران خشک شده، حاوی آنتی‌اکسیدان هستند و خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند. هر دوی این مواد، خشکی پوست و رنگ پریدگی را رفع می کنند.

کاربرد زعفران در مراقبت پوست، فقط به تولید محصولات آرایشی برنمی گردد. در کنار استفاده از محصولات آرایشی مبتنی بر زعفران، کارشناس ها استفاده زعفران همراه اسطوخودوس در قالب بخور را هم توصیه می کنند.

کافی است مقداری گل زعفران خشک شده و همین طور اسطوخودوس خشک شده را در آب جوش بریزید. بعد هم با حوله روی ظرف را بپوشانید و سرتان را زیر حوله بگیرید. این بخور را تنفس کنید و بگذارید به صورت تان هم بخورد. کاربرد زعفران این بخور فوق العاده، پوست تان را حسابی تمیز می کند، و نشاط و جوانی را برایتان به ارمغان می آورد.

مصرف دارویی زعفران

زعفران یا همان کلاله های خشک شدهٔ گل گیاه زعفران، آثار فارماکولوژیکی زیادی دارد و داروی قوی و مؤثری محسوب می شود. طی سال های اخیر، پژوهش دربارهٔ اعمال بیولوژیکی کاربرد زعفران و مواد مؤثر آن توانسته کاربردهای بالینی و بهداشتی زیادی در انسان داشته باشد.

طعم تلخ زعفران، به خاطر وجود ماده ای به نام پیکروکروسین است. این ماده طی فرآوری گیاه تازهٔ زعفران، بر اثر تجزیهٔ حرارتی یا آنزیمی، به الدییدی معطری به نام سافرانال تبدیل می شود که در مصرف دارویی زعفران نقش مهمی ایفا می کند.

کروسین ها هم که گلیکوزیدهایی متشکل از کاروتنوییدی به نام کروستین و قندها هستند، باعث به وجود آمدن رنگ زعفران می شوند. کاروتنوییدهای دیگری مانند بتاکاروتن، لیکوپن و زاگزانتین و ویتامین ها، به ویژه ریبوفلاوین و تیامین هم در زعفران یافت می شوند. کروسین، کروستین و سافرانال هم مواد مؤثر اصلی در زعفران هستند.

آزمایش های فیتوشیمیایی و فارماکولوژیک اخیر روی مصرف دارویی زعفران نشان داده اند این مواد اصلی موجود در زعفران، یعنی کروسین و سافرانال، ویژگی های فوق العاده ای دارند که عبارتند از:

  • آنتی اکسیدانی
  • ضد توموری
  • ضد دیابتی
  • ضد التهابی
  • ضد آترواسکلروتیکی (یا ضد تصلب شرایین)
  • ضد ژنوتوکسیکی
  • تقویت کنندهٔ حافظه و یادگیری
  • محافظ نورون ها
  • ضد تشنج
  • کاهندهٔ علائم محرومیت از اوپیوئید
  • پایین آورندهٔ فشار خون
  • کاهندهٔ چربی خون و مقاومت به انسولین
  • افزایش دهندهٔ اکسیژناسیون بافت ها
  • گشاد کنندهٔ برونش
  • ضد سرفه
  • پیشگیری کننده از زخم معده
  • محرک دستگاه ایمنی
  • و محافظ شبکیهٔ چشم.

استفاده زعفران تا روزانه ۱٫۵ گرم، ضرری ندارد و با توجه به اینکه دوز روزانه ۳۰ میلی گرم عصارهٔ زعفران در بیماران افسرده اثر ضدافسردگی داشته، زعفران حاشیهٔ ایمنی بزرگی دارد. اما کاربرد زعفران با دوز ۵ گرم و بالاتر از آن، سمی محسوب شده و در دوز تقریبا ۲۰ گرم، کشنده است!

 

منبع: شرکت صنایع پلاستیک صدف پک

  • saffture saffture