saffture

۲۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ماهیت فلوت کارتن

کارتن فلوت یا فلوت کارتن، شکل موج ورق کارتن را توضیح داده و تشریح می کند. این فلوت ها دارای گام های مختلفی بوده که هر کدام جداگانه تعریف می شوند. اما به هر روی، رنج گام های فلوت در ورق سازی به چند دسته با عنوان A، B، C، E و F تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این گام ها را بر اساس فوت اندازه می گیرند. مثلا در فلوت A که بلندترین گام ها را در هر موج شامل می شود در یک فوت به طور کلی 36 کنگره یا راس موج وجود دارد. در اصل هر گام فلوت در این نوع حدود 1.4 اینچ است. این نوع از کارتن فلوت معمولا کارتن هایی قوی و مستحکم می شوند. در واقع A فلوت عنوان مستحکم ترین نوع مقوای لمینتی را به خود اختصاص داده است.

B فلوت چگونه است؟ این را که نوع دوم از کارتن فلوت به حساب می­آورند چیزی کم از نوع A ندارد. فلوت B شامل 47 عدد کنگره در یک فوت است. کارتن­های تهیه شده از این جنس نیز در نوع خود قوی و مستحکم بوده و در صنایع مختلف از جمله در جابه­جایی­ها به وفور استفاده می­شوند. گاهی نوع B را با نوع C ترکیب کرده و در تولید کارتن فلوت های 5 لایه ای مورد استفاده قرار می­دهند.

ورق C فلوت اما هویتی ترکیبی دارد. این نوع از کارتن ترکیبی از B و A است. یعنی می توان روی استحکام و قدرت آن برای ساخت کارتن های نسبتا با دوام حساب کرد، هر چند در مقایسه با دو نوع دیگر تا حدودی ضعیف است. در این نوع از کارتن فلوت ها در هر فوت 39 کنگره به کار رفته است.

نوعی دیگر نیز E فلوت است که کم ضخامت ترین کارتن های مورد استفاده در کشور ما از این نوع هستند. به همین دلیل است که عموما برای تولید جعبه ­های کاغذی و دارویی مورد استفاده قرار می­گیرد. در E فلوت در هر فوت 90 فلوت یا کنگره به کار رفته است.

اما هر کدام از این نمونه های ذکر شده که در کارتن فلوت کاربرد زیادی دارند از نظر ارتفاع و دندانه ها و فواصل بین آنها به صورت جزئی تشریح می­شوند که در ادامه برای یادگیری و آشنایی بیشتر شما عزیزان آورده شده است:

انواع مختلف فلوت کارتن ها | کارتن لاین

گروه فلوت A

این گروه را که آ فلوت نیز می گویند که دارای دندانه های با ارتفاع بین 4.5 الی 5 میلی متر بوده و در هر متر چیزی حدود 105 تا 125 دندانه استفاده می شود. این ارتفاع بالا موجب می شود که ورقه مقاومت و استحکام بالایی در برابر ضربه ها داشته باشد. این نوع کارتن فلوت را در تولید جعبه هایی که در جابه‌جایی های بزرگ و حساس مثل کارتن یخچال به کار برده می شود می توان استفاده کرد.

گروه فلوت B

این نوع، از فلوت A کمی ضعیف تر بوده، اما همچنان به خاطر توانایی بالای آن در برابر فشار زیاد و ایستادگی و استقامت بالا در برابر له شدن معروف بوده و کاربرد زیادی دارد. ارتفاع هر کنگره در این نوع فلوت چیزی بین 2.1 الی 2.9 میلی متر بوده که در هر متر از آن حدود 125 الی 150 عدد کنگره به کار رفته است. این نوع برای بسته بندی های نسبتا بزرگ استفاده می شود.

گروه فلوت C

کارتن فلوت شکل گرفته از این نوع نیز تقریبا مانند خروجی های دو مورد دیگر است. ارتفاع دندانه های این فلوت چیزی بین 3.5 الی 3.7 میلی متر بوده که در هر متر از آن 120 الی 145 کنگره به کار رفته است. مقاومت این نوع از فلوت ها از نوع متوسط بوده و از دو نوع A و B کم تر است.

گروه فلوت E

نوع E شامل 290 تا 320 عدد کنگره در هر متر بوده که هر کدام ارتفاعی بین 1.1 تا 1.6 میلی متر را دارا هستند. معمولا این نوع دارای بیشترین استقامت در برابر فشار و له شدگی است. کارتن فلوت های کوچک عموما از این نوع هستند؛ چراکه ظرافت در این کار بسیار اهمیت دارد.

گروه فلوت F

آخرین و کم ضخامت ترین نوع از انواع فلوت کارتن ها محسوب می شود. نوع F دارای هر کنگره به ارتفاع حدود 0.8 میلی متر و 420 کنگره در هر متر است. فلوت F کاربرد کمی در صنعت کارتن سازی دارد و اغلب در تهیه جعبه های ادکلن، اسپری، لوازم آرایشی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 

منبع: شرکت کارتن لاین

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

اغلب ظرف هایی که برای بسته بندی خشکبار مورد استفاده قرار می‌گیرند، در کارخانه های ایران تولید می شوند. برخی از نمونه های رایج این ظروف عبارتند از:

ظروف فلزی خاتم

ظروف فلزی خاتم یکی از گزینه های بسیار مناسب برای بسته بندی آجیل هستند. با توجه به این که جنس این ظروف از فلز است، نسبت به ظروف دیگر بسیار مقاوم هستند و از خرد شدن آجیل در برابر هرگونه ضربه جلوگیری می کنند.

این ظروف در اشکال متنوعی مانند دایره‌ای ، مستطیلی و حتی مثلثی موجود هستند. علاوه بر ظاهر زیبا ، یکی از مهم ترین مزیت های ظروف فلزی خاتم ، افزایش کیفیت و ماندگاری محصولات داخل آن است. البته کاربرد این ظروف تنها برای بسته بندی آجیل و خشکبار نیست و در بسته بندی زعفران نیز به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می گیرند.

ظروف پلی کریستال خشکبار

یکی از ظروف پر کاربرد در انواع بسته بندی خشکبار، ظروف پلی کریستال است. این ظروف از جنس پلی استایرن ساخته می‌شوند و نسبت به شیشه شکنندگی کمتری دارند. با توجه به این که این ظروف شفاف هستند و محصول داخل آن مشخص است، در بسته بندی زعفران ، میوه های خشک و حتی شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا مشتری محتویات داخل ظرف را به خوبی مشاهده کند.

این ظروف در انواع و اندازه های مختلف و برای تمامی سلیقه ها در بازار موجود هستند و یکی از انواع ظریف و زیبای ظروف بسته بندی خشکبار به شمار می روند.

ظروف بسته بندی پلاستیکی

با توجه به این که وزن ظروف پلاستیکی کم است، نسبت به ظروف دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. البته علاوه بر سبک بودن، قیمت این ظروف هم بسیار مقرون به صرفه است و از آن ها می توان در بسته بندی انواع خشکبار مانند میوه خشک ، پسته ، بادام ، مغز گردو و … استفاده کرد.

این ظروف در کیفیت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. با توجه به این که خشکبار باید به روش بهداشتی و در ظروف مرغوب نگهداری شود، باید از بسته بندی آن ها در ظرف هایی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، اجتناب کرد.

باکس های چوبی

یکی دیگر از پر کاربرد ترین ظروف بسته بندی خشکبار ، باکس چوبی است. این ظروف در اغلب موارد و برای کاهش هزینه تولید، از MDF ساخته می‌شوند. این ظروف در طرح های بسیار متنوعی ساخته می شوند.

ظروف چوبی خشکبار بیشتر برای مصارف کادویی مورد استفاده قرار می گیرند و در سال های اخیر نسبت به سایر  بسته بندی ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. البته باکس های چوبی به دلیل شکیل بودن، در بسته بندی محصولات صادراتی نیز استفاده می شوند. این ظروف در طرح های مختلفی مثل طرح خاتم کاری در بازار موجود هستند که قیمت ظروف چوبی خاتم کاری شده نسبت به سایر طرح ها کمی گران تر است.

بسته بندی خشکبار با پاکت کاغذی

یکی از روش های مقرون به صرفه برای بسته بندی خشکبار استفاده از پاکت های کاغذی است. پاکت های کاغذی از دیرباز در بسته بندی مورد استفاده قرار می گرفتند و در حال حاضر نیز با اندکی تغییر و طراحی زیباتر در بازار موجود هستند.

پاکت های بسته بندی در مدل های مختلف و جذابی تولید می شوند که پاکت پنجره دار و پاکت زیپ دار از نمونه های پر کاربرد آن ها هستند. علاوه بر این که خشکبار را می توان با کیفیت مناسب در پاکت های کاغذی نگهداری کرد، به جلوگیری از آلودگی محیط زیست هم کمک خواهد شد.

 

منبع: شرکت صدف پک

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

محاسبه هزینه ظرف زعفران

معمولا برای انتخاب نوع بسته بندی یک کالا ابتدا یک بودجه تعیین می‌شود که با توجه به آن نوع ظرف مورد نظر انتخاب می‌شود. زعفران نیز بسته بندی‌ های متنوعی دارد. قیمت ظروف بسته بندی زعفران با توجه به فاکتور های زیر محاسبه می‌شود:

قیمت ظروف بسته بندی زعفران بر اساس جنس ظرف

اولین نکته در انتخاب ظرف بسته بندی زعفران، انتخاب جنس کالا است. بسته بندی زعفران انواع مختلفی دارد که در این بخش به شما خواهیم گفت معمولا کدام ارزان‌ تر و کدام گران تر هستند.

اگر بخواهیم از گران ترین‌ ها آغاز کنیم باید بگوییم در بین ظروف بسته بندی زعفران، معمولا ظروف شیشه‌ای و فلزی قیمت گران‌ تری دارند. با توجه به اینکه این ظروف چهره لوکس‌ تر و جدی‌ تری دارند و قابل استفاده مجدد نیز هستند، طبیعیست که زعفرانی که در این نوع بسته بندی عرضه می‌شود قیمت بیشتری نسبت به سایر زعفران‌ها داشته باشد.

باکس‌ های چوبی و مخملی نیز چهره‌ای لوکس و رسمی دارند و می‌توانند انتخاب خوبی برای هدیه دادن زعفران باشد. به همین دلیل گاهی مواقع برای عرضه زعفران از این نوع بسته بندی نیز استفاده می‌شود. هرچند شاید به دلیل قیمت بالای آن و وجود طرفدار بیشتر برای ظروف فلزی و کریستالی، خیلی باکس‌های چوبی را در بازار ندیده باشید. اما با توجه به منحصر به فرد بودن و چشمگیر بودن طراحیشان می‌توانند گزینه خوبی برای جلوه کردن در میان سایر کالا های هم‌ تراز باشد.

پاکت های بسته بندی مقوایی و کاغذی اغلب مواقع گزینه‌ های مقرون به صرفه‌ تری هستند. این نوع دسته بندی اغلب در تعداد بالاتری تولید می‌شود که تولید آن را اقتصادی‌ تر می‌سازد. علاوه بر اینها، نیاز به یک نوع طراحی دارد که چاپ طرح روی آن نیز نسبت به ظروف کریستالی و فلزی ارزان‌ تر است. به همین دلیل است که ظروف مقوایی و کاغذی بیشتر در بازارها به چشم می‌خورد.

بسته بندی های فلزی زعفران | شرکت صدف پک

بسته بندی‌ های پلاستیکی ارزان‌ ترین نوع بسته بندی محصول محسوب می‌شوند. بخصوص برای مواقعی که ظاهر محصول مهم است که دیده شود. همانند زعفران که در برخی مواقع دیدن ظاهر آن، بلند بودن رشته‌ها یا پودری بودنش و همچنین رنگی که دارد هنگام خرید توجه مشتری را به خود جلب می‌کند. هرچند بسته بندی پلاستیکی اغلب برای ارائه کالا در اندازه کوچک یا نهایتا متوسط استفاده می‌شود چرا که مقاومت پلاستیک به اندازه کریستال یا جعبه‌ های مقوایی نیست.

تاثیر سایز ظرف بسته بندی زعفران در قیمت نهایی

حال که متوجه شدیم کدام نوع بسته بندی با بودجه ما هماهنگی دارد نوبت به سایز ظروف می‌رسد. این طبیعیت که یک ظرف بسته بندی که در سایز کوچک‌ تری تولید می‌شود ارزان تر باشد و بتوان با تعداد بالاتری آن را تولید کرد. بنابراین با توجه به بودجه و سایز هر یک از بسته بندی‌های زعفران، به راحتی می‌توان مشخص کرد کدام نوع بسته بندی مناسب شماست. هرچند در اغلب مواقع احتمالا بسته بندی‌ها در سایز های مختلف انتخاب می‌شوند چرا که محصولی همانند زعفران در گرم‌ های متفاوتی به بازار عرضه خواهد شد که هر یک دسته بندی خاص خودش را لازم دارد.

طراحی بسته بندی

یک فاکتور مهم دیگر که در قیمت ظروف بسته بندی زعفران و هر کالای دیگری تاثیرگذار است طراحی بسته بندی و چاپ آن است که با توجه به اینکه چه نوع ظرفی برای بسته بندی این محصول انتخاب شود و برای چاپ طرح به روی آن باید از چه نوع دستگاه چاپی استفاده شود، این مبلغ نیز متفاوت است. بعنوان مثال، چاپ طرح روی ظروف شیشه‌ای نیازمند دستگاه چاپ خاص است و به تعداد بالا نیز ممکن نیست. همین موجب می‌شود ظروف کریستالی به تعداد کم و با قیمت بالاتر در بازارها عرضه شوند. از سوی دیگر، چاپ طرح روی بسته بندی کاغذی و مقوایی کار ساده‌تری است که اغلب چاپخانه‌ها دستگاه چاپ آن را دارند. بنابراین هزینه چاپ طرح به روی بسته بندی کاغذی معمولا ارزان تر از سایر بسته بندی‌ها خواهد بود.

تعداد ظروف

حال که جنس ظرف، سایز و طراحی مورد نظر برای آن را انتخاب کردید، اینکه به چه تعداد از این بسته بندی تولید شود به روی قیمت نهایی هر ظرف بسته بندی زعفران تاثیر خواهد داشت. به تعداد مورد نظر باید ظرف در سایز مشخص شده تولید شود و به همین تعداد نیز بسته بندی چاپ شود.

 

منبع: شرکت صنایع پلاستیک صدف توس

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

کلمه لیمنت را احتمالا در جاهای دیگری نیز شنیده اید. دندانپزشکی، صنعت چاپ و حالا صنعت کارتن سازی. لمینت در لغت به معنای چسباندن است. در واقع لایه و پوششی است که روی یک لایه دیگر چسبیده و آن را در بر می گیرد. این لایه را معمولا جهت زیبایی بخشی و افزایش استحکام اشیاء و اغلب برای زیبایی سازی مقواهای ای فلوت یا سی فلوت استفاده می کنند. این مقواها به دلیل کنگره داشتن فاقد سطحی صاف بوده و قابلیت چاپ روی این سطح وجود ندارد؛ بنابراین کار چاپ طرح ها را روی ورقه های گلاسه انجام داده و در صورت نیاز از روکش سلفون یا یووی استفاده کرده و این طرح را روی انواع مقوا های ای فلوت، سی فلوت و پنج لایه مورد نظر می چسبانند.

لمینت در صنعت کارتن سازی و بسته بندی جایگاه ویژه ای داشته و به وفور استفاده می شود. بسیاری از جعبه های تزئینی زیبا و دسته دار که برای بسته بندی کادو ها استفاده می کنیم از این نوع هستند. کاربرد کارتن لمینت را در انواع صنایع نباید دست کم گرفت. این کارتن ها مقاومت بالایی در برابر فشار و له شدگی دارند و استحکام بالایی در برابر وزن زیاد از خود نشان می دهند، و از طرفی از محصول در برابر رطوبت و نور و هر گونه ماده مضر جلوگیری می کند.

لمینت و کاربرد آن در صنعت چاپ

لمینت و صنعت چاپ؟ بله، این پوشش در صنعت بسیار به کار می رود. می پرسید چطور؟ به بنرهایی که در شهر نصب می شود دقت کرده اید؟ آری، بنرها نمونه ای از چاپ لمینتی هستند. اما در این حرفه مقوای چاپ شده را توسط دستگاه افست روی کارتن هایی از جنس های مختلف چاپ می کنند. لمینت یک ورق یا غشای بسیار نازک است که در صنعت چاپ روی پوشش های مختلف چاپ شده و از انواع کارتن لمینت نیز محکم تر است. یکی از ویژگی های این ورق این است که نقش محافظ را برای پوشش زیرین خود در برابر هر گونه چروک شدگی یا پاره شدن ایفا می کند؛ مانند کارت ها یا بروشور های لمینت شده در دستتان که پوششی سخت و ضخیم داشته و به راحتی خراب نمی شوند.

روش های انجام لمینت کارتن

یکی از مهم ترین مراحل در بخش کارتن سازی های صنعتی استفاده از لمینت است. کاربرد کارتن لمینت را در بخش های مختلف بازار به ویژه در ساخت کارتن های دکوری و تزئینی نمی توان انکار کرد. البته کیفیت چسب لمنینت و نوع آن در دوام کارتن یا جعبه نقش موثری دارد. در صنعت کارتن سازی معمولا از دو نوع لمینت سرد و لمینت گرم استفاده می شود که هر کدام کارایی و ویژگی های خاص خود را دارند:

لمینت سرد

دستگاه هایی که کار لمینت سرد را انجام می دهند در صنعت کارتن سازی برای مقواهای سینگل، کارتن سه لایه و 5 لایه آنهم توسط چسب سیلیکات کار لمینت سازی را انجام می دهند. البته گاهی به جای استفاده از چسب سیلیکات از سلفون یا صحافی بر روی کارتن مورد نظر کار لمینت استفاده می کنند.

لمینت گرم

از انواع کارتن لمینت که به این روش لمینت می شوند می توان به کارت های هدیه و ویزیت، منو های غذا یا حتی پوسترها اشاره کرد. هر دو لمینت سرد و گرم در انواع مات و براق تولید می شوند و در بخش های جداگانه استفاده می شوند.

تفاوت کارتن های لمینتی با سایر کارتن ها

در فرآیند تولید کارتن لمینت طرح مورد نظر را ابتدا روی مقوا از طریق ماشین افست چاپ کرده و در نهایت اقدام به لمینت مقوای چاپ شده روی ورق کارتن کرده و آن را به کارتن مورد نظر انتقال می دهند. اما فرآیند تولید کارتن های معمولی متفاوت است. چطور؟ فرآیند تولید این کارتن ها به صورت مستقیم انجام می شود. بدین معنی که در این فرآیند دستگاه چاپ فلکسو همزمان که کارتن را ساخته و عملیات چسباندن لبه ها و دایکات کردن را انجام می دهد، نقش و طرح مورد نظر را نیز روی کارتن چاپ می کند؛ یعنی مستقیما این فرآیند را روی کارتن پیاده می کند. تنها مزیت کارتن های معمولی در قیمت پایین تر آن ها نسبت به لمینتی ها است. از فواید و مزایای کارتن های لمینتی نسبت به معمولی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استحکام بالای کارتن
  • کیفیت بالا چاپ
  • شکیل بودن طرح و کارتن
  • به کار بردن دقت بالا در طرح ها

تفاوت قیمت کارتن های لمینتی با کارتن های دیگر

گفتیم که در این صنعت مراحلی نسبتا سخت تر و زمان بر به کار می رود تا کاغذ چاپ شده برروی کارتن مورد نظر چاپ شود. از چاپ بر روی کاغذ های گلاسه و به کار بردن انواع رنگ ها گرفته تا مرحله چسباندن این مقواهای طرح دار بر روی کارتن آن هم به وسیله دستگاه، موجب هزینه بر بودن این مقواها و در نهایت کارتن ها می شود. قیمت کارتن لمینت عموما از قیمت سایر کارتن ها بیشتر است. با این وجود بهتر است قبل از سفارش این کارتن ها نوع کاغذ، وزن و ابعاد کارتن و نوع فلوت به کار رفته در آن را نیز در نظر بگیرید؛ چراکه تاثیر مستقیمی در قیمت کارتون لمینت شده دارد.

 

منبع: شرکت کارتن لاین

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

ورق کارتن ایندل برد

به این جنس از ورقه کارتن ایندربرد نیز گفته می شود. اگرچه به احتمال زیاد این نام را اصلا نشنیده یا خیلی کم شنیده اید، اما از پرکاربردترین نوع مقوای مصرفی برای کارتن بسته بندی هستند. این مقوای سفید رنگ در گرماژهای متنوع تولید شده و اغلب به عنوان مقوای بهداشتی مورد استفده قرار می­گیرد. ایندل برد جنس، بافت و قیمتی متعادل و مناسبی داشته به همین دلیل اغلب در بسته بندی های دارویی و غذایی استفاده می شود.

ورق پشت طوسی

دیگر جنس کارتن بسته بندی پرکاربرد، ورق کارتن پشت طوسی است. یک طرف این مقوا سفید و روی دیگرش به رنگ طوسی بوده که علت نامگذاری مقوا به این عنوان است. مقوای پشت طوسی کاربرد زیادی در چاپ جعبه و بسته بندی های مختلف دارد. مقوای پشت طوسی دو لایه که به آن دوبلکس نیز می گویند، از دو لایه کاغذی شکل گرفته که این دو لایه را با استفاده از صفحه های مخصوصی که مرطوب هستند به هم می چسبانند.

این نوع از مقوا که یا خیلی سخت یا خیلی نرم هستند را در ساخت و تهیه جعبه های نسبتا کوچک تر استفاده می­کنند از جمله: جعبه کبریت یا پاکت سیگار را می توان مثال زد. از جمله دیگر ویژگی های این مقوا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شفافیت
  • داشتن ظرفیت چاپ بالا
  • بسته بندی در پالت و لایه های فیلم پلاستیکی
  • بسته­ بندی به صورت رول شده و ورقه ای
  • قابلیت بازیافت
  • عدم قابلیت استفاده در بسته بندی مواد غذایی و دارویی

مقوای پشت سفید

این جنس کارتن بسته بندی نیز که در سطح داخلی آن ها روکش سفید رنگی وجود دارد، در وزن های مختلف از جمله 230، 250، 280،300 ، 350، 400 و 500 گرمی تولید می شود. این مقوا را به دلیل کیفیت بالاتری که نسبت به مقوای پشت طوسی دارد می توان در تولید جعبه های دارویی و غذایی نیز استفاده کرد.

کاغذ گلاسه

کاغذ های گلاسه را که قطعا می شناسید. این کاغذها از مرغوب ترین نوع کاغذ هستند. گلاسه نیز از انواع ورق کارتن بوده که در صنایع زیادی کاربرد دارد. هر چه گرماژ این کاغذ در سطح بالاتری باشد، با کیفیت بهتری برای چاپ روی آن برخوردار خواهد بود. کاغذهای گلاسه سنگین را نیز برای ساخت جعبه­هایی که از رنگ بیشتری در طراحی آن ها استفاده می شود، به کار می گیرند. این کاغذ را به دلیل زیبایی و شفافیت در کارهای هنری یا ساخت جلد و متن کتاب نیز استفاده می کنند. جعبه های تزئینی اغلب از این کاغذ تهیه می شوند.

دو نوع از این کاغذ شامل دو مورد زیر می شوند:

  • کاغذ گلاسه مات
  • کاغذ گلاسه براق

نکته: ورق های فیبر موج دار نیز که زیر مجموعه ورقه های فایبر گلاس و از نوع گلاسه ها هستند در دو نوع صاف و موج دار به وفور استفاده می شوند.

ورق لمینتی

از دیگر انواع ورق کارتن لمینتی است. این مقوا خاصیت چسبندگی دارد؛ به این معنی که می­توان یک مقوای چاپ شده را روی آن چسباند. جعبه های لمینتی که از این ورقه ساخته می شوند نیز به جعبه ای گفته می شود که این مقواهای چاپ شده را روی آن ها چسبانده به نحوی که پستی و بلندی های مقوای جعبه مشهود نبوده و کاملا صاف و یکدست است. این مقواها را در هنگام ساخت جعبه با توجه به محصولی که قرار است در آن قرار گیرد به فلوتینگ یا سینگل لمینت کرده که استحکام بالایی نسبت به سایر جعبه ها دارند.

 

منبع: کارتن لاین

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

ابعاد کارتن ها

بسته بندی و اثرات آن بر هویت محصول

بسیاری از کارخانه ها و تولیدی ها به این مهم پی برده‌اند که بسته بندی محصولات روی میزان فروش آن محصول اثر قابل توجهی دارد. باید این را بدانید که شما به صورت طبیعی به سمت محصولی جذب می‌شوید که بسته بندی و ظاهر زیبا و فریبنده‌ای داشته باشد. تصور کنید به مغازه لوازم‌التحریر فروشی رفته و قصد خرید یک دفترچه دارید. یکی از اولین نکات که موجب جذب شما خواهد بود چیست؟ بدون شک ظاهر دفترچه و در نهایت ابعاد کارتن آن. این نکته بسیار مهم است؛ به همین خاطر اغلب فروشنده ها برای جذب مشتری بیشتر به آن توجه ویژه‌ای دارند.

شکل و ابعاد بسته بندی و تاثیر آنها بر مخاطب

این نکته بسیار مهم است که شکل بسته بندی محصول شما بتواند مخاطب را جذب کند. در طرف دیگر ابعاد کارتن نیز اثری هم اندازه با شکل آن دارد. سعی کنید خود را نه به عنوان فروشنده که یک خریدار تصور کنید. محصول مورد نظر شما در یک فروشگاه نه چندان مطرح در قفسه های فروش است. آن را پیدا می کنید، آن هم در یک بسته بندی شیک و با ابعادی مناسب. به احتمال خیلی زیاد آن محصول در سبد خرید شما قرار خواهد گرفت. اغلب سازندگان کارتن های بسته بندی نیز این نکته را در نظر دارند که شکل و ابعاد استاندارد کارتن را مطابق با محصول و مخاطب هدف، در نظر بگیرند تا فروش بهتر و موفق تری داشته باشند.

بسته بندی و اثرات آن بر هویت محصول

بسیاری از کارخانه ها و تولیدی ها به این مهم پی برده‌اند که بسته بندی محصولات روی میزان فروش آن محصول اثر قابل توجهی دارد. باید این را بدانید که شما به صورت طبیعی به سمت محصولی جذب می‌شوید که بسته بندی و ظاهر زیبا و فریبنده‌ای داشته باشد. تصور کنید به مغازه لوازم‌التحریر فروشی رفته و قصد خرید یک دفترچه دارید. یکی از اولین نکات که موجب جذب شما خواهد بود چیست؟ بدون شک ظاهر دفترچه و در نهایت ابعاد کارتن آن. این نکته بسیار مهم است؛ به همین خاطر اغلب فروشنده ها برای جذب مشتری بیشتر به آن توجه ویژه‌ای دارند.

شکل و ابعاد بسته بندی و تاثیر آنها بر مخاطب

این نکته بسیار مهم است که شکل بسته بندی محصول شما بتواند مخاطب را جذب کند. در طرف دیگر ابعاد کارتن نیز اثری هم اندازه با شکل آن دارد. سعی کنید خود را نه به عنوان فروشنده که یک خریدار تصور کنید. محصول مورد نظر شما در یک فروشگاه نه چندان مطرح در قفسه های فروش است. آن را پیدا می کنید، آن هم در یک بسته بندی شیک و با ابعادی مناسب. به احتمال خیلی زیاد آن محصول در سبد خرید شما قرار خواهد گرفت. اغلب سازندگان کارتن های بسته بندی نیز این نکته را در نظر دارند که شکل و ابعاد استاندارد کارتن را مطابق با محصول و مخاطب هدف، در نظر بگیرند تا فروش بهتر و موفق تری داشته باشند.

اما بعضی کارتن های پستی بیشتر از دیگر کارتن ها مورد استفاده قرار می گیرند که به ترتیب شامل موارد زیر هستند:

  • ابعاد کارتن پستی در اندازه های: 300*225*150
  • کارتن های پستی در ابعاد: 350*250*180 میلی‌متر و …

این موارد، ابعاد استاندارد کارتن های پستی هستند که برای کاربردهای مختلفی قابل استفاده هستند.

ابعاد استاندارد کارتن های بسته بندی مختلف

اینکه برای انواع محصولات در بازار از چه کارتن هایی با چه ابعادی استفاده شود از جمله نکاتی است که بسیار مورد توجه خریداران و فروشندگان قرار دارد. در نظر گرفتن ابعاد استاندارد کارتن می‌تواند به میزان فروش محصولات کمک شایانی کند. در ادامه با ابعاد انواع کارتن ها فارغ از جنس یا هدفی خاص که در بازار موجود هستند آشنا می شویم:

  • ابعاد کارتن 4*4*3

یکی از ابعاد استاندارد کارتن بسته بندی همین مورد است که در بازار به وفور یافت می‌شود. این کارتن ها به گونه ای ساخته می شوند که قابلیت قرار دادن سه ردیف از محصول را داشته باشند؛ مانند کارتن بیسکوئیت یا خرما.

  • ابعاد 4*4*2

این کارتن ها، بسته هایی با این ابعاد محصول را در دو ردیف قرار می دهند. برای این کارتن ها اغلب وزنی بین 380 تا 520 گرم محصول را برای هر بسته در نظر می گیرند.

  • ابعاد استاندارد کارتن 5*5*2

وزن تقریبی این کارتن چیزی حدود 700 تا 800 گرم بوده و می تواند محصولی مثل خرما را در دو ردیف جا دهد. این کارتن بسته بندی را در بازار های روز هم می‌توان پیدا کرد.

  • سایز کارتن 8*8*2

بسته بندی هایی با این سایز چیزی حدود 699 تا 750 گرم محصول را در خود جای می‌دهند.

  • ابعاد استاندارد کارتن های بایگانی و زونکن

این کارتن ها اغلب در ابعادی برابر 63 سانتی‌متر طول، 34 سانتی متر ارتفاع و عرضی برابر 36 سانتی متر در بازار موجود هستند.

  • جعبه های میوه عمومی و ابعاد آنها

اغلب این جعبه ها در رنگ های مختلف در میوه فروشی ها دیده می شوند. اگر به ضخامت آنها توجه کرده باشید می بینید که در چند لایه تولید شده و استحکام خوبی در برابر ضربه دارند. ابعاد کارتن میوه اغلب در دو اندازه 48*28 یا 24*34 وارد بازار میوه و سبزیجات شده و از ابعاد بسته بندی استاندارد برای این کار محسوب می‌شوند.

ذکر این نکته نیز لازم است که تولید کارتن های بسته بندی با توجه به اینکه تولید داخلی باشد یا خارجی متفاوت است. در صورتی که بسته بندی برای مصارف داخلی باشد، نکاتی از جمله قدرت خرید مردم، فروشگاه های فروشنده محصول، تعداد و حجم متقاضیان آن محصول و … همگی در ابعاد کارتن تاثیر دارند. از طرفی اگر محصول برای فروش در بازارهای خارجی باشد، به غیر از رعایت نکاتی که در بازار داخلی مورد توجه است، ابعاد کانتینر و وسیله حمل و نقل نیز بسیار مهم است. این امر ابعاد بسته بندی مورد نظر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

منبع: شرکت کارتن لاین

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

برداشت زعفران در کشمیر

فصل پاییز فصل برداشت زعفران است. پامپوره (Pampore) در کشمیر جاییست که با نام «شهر زعفران» شناخته شده است. با وارد شدن به این فصل، صدها مرد و زن و حتی بچه را در این منطقه خواهید یافت که در حال برداشت گل های زعفران، که زمین را فرش کرده اند، هستند. پس از اینکه صدها هکتار زمین پر از گل های بنفش رنگ زعفران برداشت شدند، اغلب زن ها برای جدا کردن رشته های زعفران از درون گل آن مشغول به کار می شوند. برای هر نیم کیلوگرم زعفران به بیش از 75.000 گل زعفران نیاز است.

پس از اینکه رشته های زعفران از داخل گل هایش جدا شد داخل یک اتاق که نوری به آن وارد نمی شود قرار می گیرند تا خشک شوند. نور مستقیم خورشید به روی رنگ زعفران تاثیر می گذارد و طی این پروسه از رنگ پریدگی آن جلوگیری می شود.

جدا کردن رشته های زعفران از گل در کشمیر | شرکت صدف پک

شاید این روند تولید بتواند تا حد زیادی قیمت بالای این ادویه سرخ و خوش عطر را تایید کند. چرا که هر یک کیلوگرم زعفران خشک آماده شده پس از این برداشت با قیمتی حدود 180 هزار روپیه (یا قیمت تقریبی 2950 دلار یا 1800 یورو) به فروش می رسد.

برداشت زعفران در منطقه کشمیر همانند یک فستیوال مهم است. به طوری که گاها گردشگران برای بازدید از برداشت زعفران کشمیر در زمان مشخصی به این منطقه سفر می کنند. در زمان برداشت زعفران کشمیر، زنان به آواز خواندن می پردازند و مردان پیر منطقه برای کودکان داستان هایی را درباره این کشتزارها از گذشته تا امروز بازگو می کنند. در حقیقت، برداشت زعفران در کشمیر فقط یک اتفاق مهم اقتصادی محسوب نمی شود؛ بلکه جنبه سنتی و فرهنگی هم دارد و شور و هیجان بسیاری با آن همراه است.

گل زعفران | شرکت صدف پک

زعفران کشمیر گران ترین زعفران جهان است؟

زعفران این منطقه را به عنوان گران ترین زعفران جهان می شناسند که یکی از اصلی ترین دلایل آن کیفیت بالای این زعفران است. کیفیت زعفران کشمیر از عطر آن مشخص است؛

در برخی ادعا ها اینطو رمطرح شده است که این نوع زعفران از سایر زعفران های کشت شده در کشورهایی نظیر ایران و اسپانیا عطر بیشتری دارد.

اما یک نکته دیگری که ادعا می شود این است که این زعفران  رنگ سرخ تری داره و کمی تیره تر است. رنگ سرخ زعفران از کروسین موجود در آن نشات می گیرد.

کروسین چیست؟

کروسین در حقیقت یک ترکیب شیمیایی در گل زعفران است که رنگ سرخ این ادویه را ایجاد می کند. علاوه بر اینها، هر چه میزان کروسین زعفران بالاتر باشد، نه تنها رنگ تیره تری دارد بلکه خاصیت درمانی آن نیز بیشتر است و در نهایت کیفیت بالاتری نیز دارد.

در برخی منابع اعلام شده است که میزان کروسین زعفران کشمیر 8.72 درصد است که در قیاس با کروسین زعفران ایرانی که 6.82 درصد است، مقدار بسیار بالاتری دارد. امری که به نظر می رسد بر خلاف باور جهانی است.

زعفران کشمیر دارای برچسب GI یا نشان جغرافیایی است. این بدین معناست که محصولات این منطقه با این نشان به بازار عرضه می شوند که به نوعی برتری و خاص بودنشان را در بازار های جهانی نشان می دهد. علاوه بر این، نشان GI مشخص می کند زعفران این منطقه فقط در مناطق ذکر شده قابل کشت است و در هیچ کشور دیگری زعفران با این کیفیت و خصوصیت کشت نمی شود. بعلاوه، این برچسب تاییدیه ای بر اصل بودن این کالا است؛ چرا که فقط تولید کنندگان واقعی کشمیر می توانند چنین برچسبی به روی محصولاتشان بزنند.

زمین های کشت زعفران در کشمیر بیش از 500 سال قدمت دارند که این مساله نیز میزان حاصلخیز بودن خاک و مناسب بودن آب و هوای این کشتزار ها را نشان می دهد. با وجود قیمت بالا، بسیاری از برندهای زعفران هندی ، زعفران این منطقه را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند.

ادعای با کیفیت ترین زعفران جهان

در سالهای اخیر، برخی کشمیری ها مدعی شده اند که برخی تجار، با وارد کردن زعفران ایران (به دلیل قیمت پایین تر ناشی از تحریم و اختلاف ارز) اقدام به فروش زعفران ایرانی به جای زعفران کشمیر می کنند. این امر دو نکته را ثابت می کند:

    • زعفران ایران به قدری با کیفیت است که بر فرض صحت این سخن که زعفران کشمیر با کیفیت تر از زعفران ایران است، جایگزین مناسبی برای ارائه به بازار است.
    • گرانی زعفران در بازار دلیل بر کیفیت مطلوب آن نیست. چرا که زعفران ایران به دلایلی که ذکر شد به علاوه نقش دلالان ارزان تر به بازار عرضه می شود.

بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد که امروز با کیفیت ترین زعفران جهان با کروسین ۲۰۰ تا ۳۰۰ در ایران بعمل می آید. این در حالی است که زعفران افغانستان با وجود کشت در خاکی غنی تنها توانسته به کیفیت ۲۰۰ در کروسین برسد. بعد از اینها است که زعفران هند با نمره ۱۲۰ تا ۱۳۰ در بازار حضور دارد.

جای سوال دارد که چرا حتی برخی رسانه های داخلی نیز مدعی این هستند که با کیفیت ترین زعفران تولیدی متعلق به کشمیر است؟

بسته بندی و عرضه زعفران کشمیر در بازار های جهانی | شرکت صدف پک

زعفران کشمیر ، محصولی با درآمد بالا اما پردردسر

اگرچه زعفران کشمیر شهرت بالایی دارد و مهم ترین منبع درآمد مردمان روستانشین منطقه کشمیر است، اما دردسرهایی نیز به دنبال دارد. شرایط آب و هوایی نامنظم منطقه موجب شده تا از سال 2000 بازدهی این منطقه کاهش یابد.

نبود امکانات مورد نیاز کشاورزی و آبیاری در این منطقه یکی از دلایل اصلی این رکود بوده است.­ زمین های کشت زعفران تا ماه اکتبر ساکن هستند تا بالاخره سر از خاک بیرون آورده و جوانه می زنند.

بارش باران در این فصل برای گل ها بسیار مهم است و خشکسالی موجب شده تا تخریب هایی در زمین های کشاورزی زعفران به وجود بیاید. در حالیکه زمین های کشت زعفران در سال 1996 در این منطقه 5707 هکتار بودند، شش سال بعد در سال 2002 به 2710 هکتار رسیدند.

 

 

 

به طور متوسط، هر هکتار زمین می تواند بین نیم کیلو تا دو کیلوگرم زعفران تولید کند و این میزان از هدر رفتن فضای اختصاص یافته به کاشت زعفران، آسیب بسیاری به این صنعت در این منطقه می زند. هرچند از سال 2010 برنامه هایی برای احیاء این زمین های از دست رفته ترتیب داده شد و باید دید تا چه زمانی بهترین نتیجه از آن حاصل خواهد شد.

منبع: شرکت صدف پک

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

نماد های هشدار دهنده

از نام آن ها مشخص است که به چه جهت روی کارتن چاپ می شوند. برخی از این نماد ها عبارتند از:

  • نماد شکستنی

توجه به این نماد حمل محصول را با دقت و توجه بیشتر در پی خواهد داشت؛ چراکه نشان دهنده شکننده بودن محصول است. این نماد اغلب روی محصولات شیشه ای به کار می روند.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد شکستنی | شرکت کارتن لاین

  • نماد به سمت بالا

این نماد به شما نشان می دهد که در زمان حمل و نقل کدام قسمت آن را باید بالا نگه دارید.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد به سمت بالا | شرکت کارتن لاین

  • نماد احتیاط

نماد احتیاط یا با احتیاط حمل شود، نشان دهنده اهمیت بالای محصول درون بسته بندی است. این نماد یکی از معروف ترین علائم بسته بندی به حساب می آید.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد احتیاط | شرکت کارتن لاین

  • مواد قابل اشتعال

با این نماد متوجه قابل اشتعال بودن محصولی که در حال حمل آن هستید خواهید شد. این علامت از مهم ترین علائم بسته بندی محسوب می شود.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ مواد قابل اشتعال | شرکت کارتن لاین

  • نماد نگهداری در فریزر

نشان دهنده اهمیت شیوه نگهداری ماده درون بسته بندی بوده و هشدار قرار دادن محصول در دمای انجماد و زیر صفر را به شما می دهد.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد نگه داری در فریزر | شرکت کارتن لاین

  • نماد چتر

از مهم ترین علائم روی کارتن بسته بندی است و عدم جابه جایی محصول زیر باران را نشان می دهد.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد چتر | شرکت کارتن لاین

  • نماد خواندن دفترچه راهنما

این نماد از علامت های روی کارتن بسته بندی است که به شما می گوید تا برای اطلاعات بیشتر حتما دفترچه راهنما را بخوانید. مثل زمانیکه تلویزیون یا یخچال یا هر وسیله برقی دیگری را خریده و نحوه استفاده از آن را دقیقا نمی دانید. در این حالت بهتر است قبل از زدن وسیله به برق به طور کامل دفترچه راهنما را بخوانید.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد خواندن دفترچه راهنما | شرکت کارتن لاین

  • نماد طول عمر

این نماد نیز از اصلی ترین علائم روی کارتن بسته بندی بوده و نشان دهنده طول عمر بهینه شیء قرار گرفته در کارتن است. حتما به این علامت دقت و توجه داشته باشید.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد طول عمر | شرکت کارتن لاین

  • نماد دما سنج محصول

این علامت نیز نشان دهنده دمای مناسب برای نگهداری محصول است. در واقع این علامت نشان می دهد که باید محصول را در چه دماهایی از حداقل تا حداکثر نگهداری کنید. این نشان اغلب در محصولات خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به کارتن شیر، آبمیوه پنیر و… که تهیه می کنید دقت کنید، این نشان را روی آن ها خواهید دید.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد دما سنج محصول | شرکت کارتن لاین

  • نماد نگهداری دور از خورشید

مشخص است که هدف این نمونه از علائم بسته بندی چیست. قرار دادن وسیله در سایه و دور از اشعه و نور آفتاب را به شما نشان می دهد.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد دما سنج محصول | شرکت کارتن لاین

  • نماد حمل کارتن از قسمت زیر

این نماد به شما نشان می دهد که محصول را از کدام قسمت گرفته و حمل کنید. این نشانه، یکی از دیگر علائم روی کارتن بسته بندی است که اهمیت بالایی دارد و دقت و توجه زیادی می طلبد. حتما قبل از حمل و جابه‌جایی کارتن این سمبل را یافته و ببینید کدام سمت مجاز را نشان می دهد.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد حمل کارتن از قسمت زیر | شرکت کارتن لاین

  • نماد حداکثر وزن مجاز برای حمل

این علامت نیز نشان دهنده این است که جعبه تا چه وزنی را می تواند تحمل کند. در اینجا عدد 6 را می بینید که نشان می دهد کارتن پیش روی شما تنها تا 6 کیلوگیرم وزن را تحمل خواهد کرد نه بیشتر.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد حداکثر وزن مجاز برای حمل | شرکت کارتن لاین

نماد های بازیافت و نکات زیست محیطی

این نمادها نحوه درست استفاده از شیء و کارتن بسته بندی را نشان می دهد تا در نهایت منجر به خسارات زیست محیطی و اقتصادی بعدی نشوند. به ترتیب زیر با این نمادها آشنا می شویم:

  • نماد نقطه سبز

یکی از علائم بسته بندی که بسیار مورد توجه اهالی محیط زیست نیز هست این علامت بوده و نشانی از به کار بردن مواد قابل بازیافت در تولید بسته بندی مورد نظر است.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد نقطه سبز | شرکت کارتن لاین

  • نماد بازیافت

بسیاری از ما با این نماد آشنا بوده و همیشه آن را روی بسته بندی و کارتن ها دیده ایم. این یک نماد بین المللی است، برای تشویق ما مصرف کنندگان به بازیافت بسته مورد نظر.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد بازیافت | شرکت کارتن لاین

  • نماد حلقه سبز بازیافتی

این نماد نشان می دهد که در ساخت محصول چند درصد از مواد بازیافتی استفاده شده است.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد حلقه سبز بازیافتی | شرکت کارتن لاین

  • نماد سازگار بودن با محیط زیست

از علائم بسته بندی در کشورهای اروپایی برای شرکت هایی استفاده می شود که از محصولات سازگار و مناسب با طبیعت استفاده می کنند.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد سازگار بودن با محیط زیست | شرکت کارتن لاین

  • نماد شیشه بازیافتی

این نماد نشان دهنده بطری های شیشه ای بازیافتی بوده و به بازیافت شیشه ها اشاره دارد.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد شیشه بازیافتی | شرکت کارتن لاین

  • نماد آلومینیوم قابل بازیافت

این نماد نیز نشان دهنده قابل بازیافت بودن آلومینیوم به کار رفته در محصول است.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد آلومینیوم قابل بازیافت | شرکت کارتن لاین

  • نماد فولاد با قابلیت بازیافت

از دیگر علائم روی کارتن بسته بندی به ویژه در صنایع الکترونیکی و فلزی بوده و نشان دهنده قابل بازیافت بودن فولاد به کار رفته در شیء است.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد فولاد با قابلیت بازیافت | شرکت کارتن لاین

  • نماد HDPE (پلی اتیلن)

نشان دهنده پلی اتیلن با چگالی بالا و قابل بازیافت است.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد HDPE (پلی اتیلن) | شرکت کارتن لاین

  • نماد PVC (پلی وینیل کلراید)

این نمونه از علائم بسته بندی نشان دهنده عدم قابلیت بازیافت شیء درون آن هاست؛ به عبارتی نشان دهنده وسایل یک بار مصرف است.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد PVC (پلی وینیل کلراید) | شرکت کارتن لاین

  • نماد PP (پلی پروپیلن)

نماد بعضی از ظروف است که با فناوری های پیشرفته تر قابل استفاده هستند.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد PP (پلی پروپیلن) | شرکت کارتن لاین

  • نماد PS (نماد پلی استایرن)

از دیگر علائم بسته بندی است که نشان دهنده محصولات یونولیتی بوده و به طور کلی غیر قابل بازیافت هستند.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد PS (نماد پلی استایرن) | شرکت کارتن لاین

  • نماد دیگر پلاستیک های موجود

نشان دهنده محصولاتی با بسته بندی پلاستیکی است. این محصولات به هیچ عنوان برای بازیافت مناسب نیستند.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد دیگر پلاستیک های موجود | شرکت کارتن لاین

دیگر نماد ها

  • علامت استاندارد چینی

از علائم بسته بندی محصولات تولید چین بوده و هر محصولی که به چین وارد یا از آن خارج می شود باید دارای این نشان باشد.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ علامت استاندارد چینی | شرکت کارتن لاین

  • نماد استاندارد اروپا

این نماد برای تمام محصولاتی که در اروپا تولید می شوند به ویژه محصولات الکترونیکی به کار می رود و به نوعی نماد استاندارد بودن کامل این محصولات است.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد استاندارد اروپا | شرکت کارتن لاین

  • نماد بازیافت محصولات اروپایی

این نماد نشان دهنده محصولات تولید شده در اروپاست که باید در شرایطی خاص و جدا از سایر محصولات بازیافت شوند.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد بازیافت محصولات اروپایی | شرکت کارتن لاین

  • نماد عدم کپی رایت

این نماد نیز در اغلب محصولات وجود دارد؛ به ویژه در دنیای مجازی. در محصولاتی که حق ناشر داشته و ناشر یا تولید کننده راضی به کپی آن ها نباشند، از اینگونه علائم بسته بندی استفاده می شود. اگر خیلی با خریدهای مجازی سر و کار دارید، عموما این علامت را روی بسته بندی می بینید.

علائم روی بسته بندی کارتن؛ نماد عدم کپی رایت | شرکت کارتن لاین

  • نماد پاکیزگی

از جمله نمادهایی که اغلب ما با آن سر و کار داشته ایم و روی بسیاری از محصولات می بینیم این نماد است. این علامت نشان محصولی خاص یا تعلق آن به کشور ویژه ای نیست. گاهی در برخی از بسته بندی ها دیده ایم که نشان دهنده پاکیزگی در سطح شهر است.

 

منبع: کارتن لاین

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

ظرف زعفران صادراتی به هر کشوری، با کشور دیگر فرق دارد. پک زعفران یا جعبه ی زعفران صادراتی باید بر اساس سلیقه و نیاز مردم کشور مقصد صادرات طراحی و تولید شود. برای نمونه اروپایی ها قوطی فلزی را ترجیح می دهند؛ آن ها تمایل دارند زعفرانی را بخرند که در قوطی فلزی بسته بندی شده است.

در عوض مردم کشور های عربی ، ظرف کریستالی را ترجیح می دهند. آن ها از بین زعفرانی که با بسته بندی فلزی عرضه شده و زعفرانی که در ظرف کریستالی بسته بندی شده است، معمولا دومی را انتخاب می کنند. نکته جالب اینکه در بین همان کشور های عربی هم، مردم هر کشوری سلیقه ویژه ای دارند.

برای نمونه عربستانی ها عاشق ظرف کریستالی صدف پک با طرح میلاد هستند؛ در حالی که سایر کشور های عربی حوزه خلیج فارس، ظروف کریستالی با طرح های دیگر را ترجیح می دهند. البته این بدان معنا نیست که سایر ظرف ها در آن کشورها خریداری ندارند. بلکه سلیقه عمومی بیشتر به سوی نوع یا جنس خاصی از ظروف کشیده شده است.

پس می بینید که موفقیت شما در به دست گرفتن بازار زعفران در هر کشوری، به نوع و جنس ظرف زعفران صادراتی هم بستگی دارد. اگر پک زعفران مورد علاقه کشور های عربی را به اروپا صادر کنید، مسلما در فروش به مشکل بر می خورید.

در قدم بعدی، درج اطلاعات مربوط به کشت و فرآوری زعفران هم برای صادرات آن اهمیت فراوانی دارد. شرکت های مختلف تولید کننده و بعضی صادر کنندگان معتبر زعفران بسته بندی شده ، موارد مختلفی را روی پک زعفران درج می کنند تا مشتری خارجی با اطمینان بیشتری محصول آن ها را انتخاب کند. این موارد عبارتند از:

  • نام محصول ،
  • نام و نشانی تولید کننده ،
  • وزن خالص محصول ،
  • تاریخ تولید ،
  • تاریخ انقضا ،
  • شماره پروانه ساخت ،
  • شماره سری ساخت ،
  • کشور صادرکننده ،
  • و در نهایت راهنمای نگهداری و استفاده از محصول .

انواع ظرف های صادراتی زعفران | شرکت صدف پک

بهترین بسته بندی زعفران برای صادرات به هر کشور

همان طور که گفته شد، در کشورهای اروپایی قوطی فلزی زعفران بهترین انتخاب است. در آسیای شرقی هم ظرف فلزی طرفدار دارد، اما به خاطر رطوبت بالا ، ظرف مورد نظر باید به طور کامل وکیوم شود. به همین دلیل از مدل هایی استفاده می شود که روی درب آن ها لاستیک پلاستیکی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت قرار دارد.

برای کشورهای عربی ظرف کریستالی ایستاده انتخاب نخست است. اما در میان آن ها، برای عربستان ترجیح با ظرف کریستالی صدف پک ، طرح میلاد است. جعبه زعفران صادراتی که شامل اقلام هدیه مانند زعفران ساب و هاون باشد هم در این کشورها طرفدار دارد.

در ایران بیشتر از ظروف گرد و پاکت های پلاستیکی، لمینتی یا ترسبافان استفاده می شود. چون برای بازار داخلی، ترجیح با هزینه کمتر است. خریدار داخل کشور ترجیح می دهد زعفران با کیفیت را در بسته بندی ارزان تهیه کند.

نکته دیگر اینکه در هزینه بسته بندی وزن هم اهمیت زیادی پیدا می کند. به ویژه که بیشتر بار های زعفران به صورت هوایی صادر می شوند. جعبه زعفران صادراتی فلزی سنگین است و هزینه حمل آن گران تمام می شود. ظروف شیشه ای زعفران هم مشکل وزن را دارند. اما می توان از ظروف پلی کریستال به جای آن استفاده کرد. ظروف پلی کریستال به خاطر زیبایی و شباهت زیاد به کریستال و البته وزن بسیار پایین تر، گزینه مناسبی هستند.

ظرف صادراتی شیشه ای زعفران | شرکت صدف پک

به طور کلی گران ترین ظرف ها برای بسته بندی زعفران به ترتیب عبارتند از:

  • قوطی فلزی زعفران ،
  • ظرف کریستالی ایستاده زعفران ،
  • ظروف زعفران گرد و مستطیل .

شما می توانید همه این ظروف را بسته به مقصد صادرات خود، از صدف پک تهیه کنید. شرکت صدف پک سال هاست که ظرف زعفران صادراتی و جعبه زعفران صادراتی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب طراحی و تولید کرده و در اختیار صادر کنندگان معتبر زعفران قرار می دهد.

واسطه های زیادی در بازار وجود دارند. با جست و جوی مختصری در اینترنت، بسیاری از آن ها را خواهید یافت. اما خیلی از آن ها صرفا واسطه فروش ظروف زعفران هستند. این امر می تواند بر کیفیت حضور شما در بازارهای جهانی تأثیر نامطلوبی بگذارد.

مهم است که خرید ظرف زعفران به طور مستقیم از تولید کننده صورت بگیرد تا نسبت به قیمت پرداختی، محصول مطمئنی را دریافت کنید. صدف پک تولید کننده و فروشنده دسته اول پک زعفران محسوب می شود. خرید از این شرکت معتبر ، از مهمترین عوامل موفقیت در بازار های جهانی برای صادر کنندگان ایرانی است.

 

منبع: شرکت صنایع پلاستیک صدف توس

  • saffture saffture
  • ۰
  • ۰

زعفران اسپانیایی گدرینگ (The Gathering of Saffron Brand) ؛ اسپانیا

زعفران اسپانیایی گدرینگ یکی از معتبرترین برندهای زعفران اسپانیا است که از رشته های خالص خشک شده گل زعفران بدست می آید. این نوع زعفران در منطقه والنسیا (Valencia) اسپانیا کاشت می شود و پس از برداشت به صورت دستی مراحل جداسازی رشته زعفران از گل آن انجام می گیرد. زعفران اسپانیایی برند گدرینگ همانند بسیاری از زعفران ها فقط شامل ساقه زعفران نمی شود. بلکه عمیقا رشته های زعفران از دل گل زعفران استخراج می شود که این مساله موجب می شود عطر و رنگ بیشتری داشته باشد. بنابراین اطمینان حاصل شده که این زعفران هیچ افزودنی ندارد و کاملا خالص به بازار عرضه می شود. 100 درصد خالص بودن زعفران اسپانیایی گدرینگ یکی از ویژگی هایی است که آن را به یکی از معروفترین برندهای زعفران دنیا تبدیل کرده است.

برند زعفران اسپانیایی گدرینگ | شرکت صنایع پلاستیک صدف توس

زعفران مهر (Mehr Saffron) ؛ آمریکا
برند آمریکایی زعفران مهر خود تولید کننده زعفران نیست؛ اما انتخاب برترین و گران قیمت ترین زعفران های جهان برای بسته بندی و فروش موجب شده تا برند مهر بعنوان یکی از معروف ترین برندهای زعفران جهان شناخته شود. مهر، زعفران 100 درصد اورگانیک اسپانیایی، ایرانی، ایتالیایی، یونانی و کشمیری را تحت برند خود به بازار عرضه می کند. اما همانند کیفیت زعفران این برند که بسیار بالاست و بعنوان زعفران کاملا سرخ شناخته شده است، بسته بندی آن نیز نظر بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرده است.

برخی بسته بندی های آن کریستالی است که بسیار لوکس دیده می شوند و بسته بندی های فلزی آن نیز بسیار شیک طراحی شده اند. همه چیز در زعفران مهر دست به دست هم داده تا از نام این برند به نیکی یاد شود. بخصوص وقتی نوبت خرید زعفران بعنوان یک هدیه گران‌قیمت باشد، خرید زعفران مهر، به دلیل بسته بندی شیک و لوکسی که دارد، به همه پیشنهاد می شود.

برند آمریکایی زعفران مهر | شرکت صنایع پلاستیک صدف توس

زعفران زران (Zaran Saffron) ؛ اسپانیا

زران یکی دیگر از برندهای زعفران اسپانیایی است که رشته های زعفران را با بالاترین کیفیت و در یک ظرف طلایی شیک و لوکس به بازار عرضه می کند. همانند سایر زعفران ها، زعفران زران نیز از مزارع اسپانیا به صورت دستی جمع آوری شده و پس از آن در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می گیرد تا کیفیت آن درجه بندی شود. در آزمایشگاه عطر، رنگ و طعم زعفران بر اساس قوانین ISO 3632 بررسی می شود تا کیفیت آن تضمین شود. با داشتن این ایزو، زعفران زران شهرت بالایی کسب کرده است و خود را بعنوان یک زعفران با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه به بازار معرفی کرده است.

برند اسپانیایی زعفران زران | شرکت صنایع پلاستیک صدف توس

زعفران گلدن (Golden Saffron) ؛ آمریکا

زعفران طلایی یا گلدن یکی دیگر از معروفترین برندهای زعفران جهان است که متعلق به کشور آمریکاست. این برند، زعفران ایرانی را، که از باکیفیت ترین زعفران های بازارهای جهانی است و به سرخی و معطر بودن شهرت دارد، به فروش می رساند. زعفران طلایی همچنین از پرفروش ترین زعفران های سایت آمازون بوده است.

زعفران طلایی بهترین قیمت و بالاترین کیفیت زعفران ایرانی را تضمین می کند که در برترین مزارع کشت شده است. این زعفران نیز در آزمایشگاه تست شده و نبود هرگونه ماده شیمیایی از جمله رنگ دهنده و نگهدارنده در آن تضمین شده است. زعفران ایرانی همیشه از محبوب ترین زعفران ها در بازارها بوده است که حالا در یک بسته بندی شیک با طراحی جذاب و زیبا، محبوبیت آن دوچندان شده و توسط یکی از معروف ترین برندهای زعفران جهان به فروش می رسد.

 

منبع: شرکت صدف پک

  • saffture saffture