saffture

  • ۰
  • ۰

پاپیروس قدیمی ترین کاغذیست که 2 هزار سال پیش توسط مصری ها خلق و امروزه واژه کاغذ یا Paper را از همین کلمه گرفته اند. ساخت کاغذها آن هم به انواع جنس های مختلف مقدمه تولید کارتن شد. اولین کارخانه کارتن سازی را اسپانیایی ها تاسیس کردند که خود مقدمه ای برای ساخت کارتن های بسته بندی در صنایع مختلف شد. اهمیت کارتن به حدیست که صنایع مختلف را بدون آن نمی توان تصور کرد.

کافیست وارد فروشگاه های مختلف شده تا انواع کارتن های بسته بندی را ببینید. از کارتن یخچال گرفته تا بسته بندی شیر و پنیر، همگی به کمک این بسته بندی ها به بازار عرضه می شوند. از جمله دلایل کاربرد کارتن های بسته بندی را می توان در موارد زیر بر شمرد:

  • سازگاری و دوستی با محیط زیست
  • قابلیت بازیافت شدن
  • راحتی در حمل و نقل
  • ارزان بودن قیمت
  • دسترسی راحت و بی دغدغه
  • تولید راحت و بی دردسر

یکی از ابزارهایی که در صنایع مختلف کاربرد فراوان داشته و حافظان محیط زیست دوستش دارند همین کارتن های بسته بندی هستند. این کارتن ها را دوست دار محیط زیست می دانند؛ چراکه قابل بازیافت و استفاده دوباره اند.

چه نکاتی را باید در طراحی کارتن بسته بندی مد نظر قرار داد؟

اما اگر برای راه اندازی کسب و کار خود به کارتن نیاز داشته باشید چه باید کرد؟ قبل از سفارش نهایی این بسته بندی ها باید به نکاتی مهم در طراحی آن دقت نماییم. گاهی به عنوان سفارش دهنده می دانید که چه جنس کارتن مورد نظر است، طرح مناسب و نیز ابعاد آن چیست. در این شرایط تولید کننده در زمانی کوتاه سفارشات را به شما تحویل خواهد داد.

در مواردی نیز سفارش دهنده از خواسته خود مطمئن نیست که در این شرایط گروه های متخصص باید نظر داده و با توجه به نوع کسب و کار شما جنس، طرح و ابعاد کارتن بسته بندی را تعیین می کنند. اما آنچه که اهمیت دارد، توجه ویژه به طراحی کارتن بسته بندی است. در این شرایط همه سفارش دهندگان باید نکات و اصولی را مورد نظر قرار داده تا تولید کنندگان بر آن اساس سفارش را تحویل دهند. از جمله این نکات شامل موارد زیر هستند:

  1. طرحی خلاقانه ارائه دهید

آیا خود شما به عنوان مشتری جذب بسته بندی های شیک و خاص نمی شوید؟ پس حالا که می دانید رگ خواب مشتری کجاست به دنبال بسته بندی های خاص و خلاقانه باشید. کافیست طرحی متفاوت را به سازنده سفارش داده که تا به حال در بازار نبوده است. اگر خودتان ذهنی خلاق دارید که چه بهتر؛ اگر نه می توانید از تولیدکنندگان این کارتن ها کمک بخواهید تا تجربه خود را در اختیار شما قرار دهند.

سفارش کارتن هایی با طرح های خلاقانه | کارتن لاین

  1. رعایت سادگی

وقتی از خلاق بودن صحبت می شود منظور طراحی چهره ای متفاوت برای کارتن است، نه چیزی عجیب و غریب. کارتن باید ساده و کاربردی باشد. بسته بندی کارتن ها را به گونه ای طراحی کنید که قابل استفاده برای همه افراد باشد و مشتریان را به دردسر نیندازد.

  1. استفاده از تصاویر مناسب

اگر به تصاویر روی اغلب بسته بندی ها دقت کرده باشید، طوری انتخاب شده‌اند که متوجه محصولی که در درون خود دارد شوید؛ اما تولید کننده ای موفق است که از تصاویری زیبا و به نوعی خلاقانه استفاده کند. مثلا تصاویری کارتونی یا تصاویر واقعی و ترکیبی را سفارش دهید. همه این موارد به مخاطب شما بستگی دارد. در این قسمت از کار باید به تحقیقات بازار خود نیز توجه کنید.

استفاده از تصاویر جذاب روی کارتن بسته بندی | کارتن لاین

  1. راحتی در باز شدن بسته بندی

حتما باید به این نکته توجه شود که کارتن سفارشی راحت باز و بسته شود. درست است که بسته بندی زیبا و شکیل خود در جذب مشتری اهمیت زیادی داشته و محصول را معرفی می کند، اما دقت داشته باشید که صرفا جهت داشتن طراحی خلاقانه نباید مشتری را در باز و بسته کردن کارتن به زحمت بیاندازید. بسته بندی های طرح داری را سفارش دهید که در عین حال به سادگی باز می‌شوند تا مشتری نیز بهتر به محصول شما جذب شود.

  1. به کار بردن رنگ های مناسب

رنگ بندی همیشه آدم ها را به خود جذب می کند. خود شما در قفسه های فروشگاه به کدام محصول جذب می شوید؟ یک بسته بندی ساده و بدون طرح یا یک بسته بندی که شامل طرح های زیبا و رنگ های جذاب باشد؟ پس حتما اگر خودتان در این زمینه سر رشته ای دارید در طراحی کارتن بسته بندی از رنگ ها استفاده کنید که تاثیر شگرفی در جذب مخاطب دارند. اگر هم نه که بهتر است از سازندگان بخواهید تا خودشان رنگ بندی ها را پیشنهاد داده و بعد از تایید شما سفارش کارتن بسته بندی شما را به مرحله تولید برسانند.

استفاده از رنگ ها در کارتن بسته بندی | کارتن لاین

  1. استفاده از قلم مناسب

این نکته را حتما به سازنده گوشزد کنید تا از فونتی مناسب و خوانا در طراحی کارتن استفاده کند. باید فونت مورد استفاده خوانا و تا حدی جذب کننده بوده که مشتری از داخل قفسه فروشگاهی بدون برداشتن محصول قادر به خواندن آن باشد.

استفاده از فونت مناسب روی بسته بندی ها | کارتن لاین

  1. دقت به ایمنی کارتن

یکی از اصلی ترین نکات در این باره حفظ ایمنی محصول است. اگر به زبان دیگر بگوییم یکی از وظایف بسته بندی را می توان حفظ محصول دانست. بنابراین حتما در طراحی کارتن بسته بندی به سازنده بر محکم بودن آن تاکید نمایید تا در زمان حمل و نقل به محصول آسیبی وارد نشود. این نکته به ویژه برای محصولات شیشه ای صادق است.

  1. حفاظت از محیط زیست

گفتیم که یکی از خوبی های کارتن بسته بندی دوستی آن با محیط زیست است. کارتن ها از کاغذ تولید شده و به راحتی در چرخه بازیافت قرار می گیرند. پس در زمان سفارش به سازنده تاکید کنید که بسته بندی قابل بازیافتی تولید کند. از مهم ترین و اصلی ترین نکات در تولید بسته بندی ها توجه به مسائل زیست محیطی و تهیه کارتن های قبال بازیافت است که به آن ها بسته بندی سبز می گویند.

توجه به نکات زیست محیطی در تولید کارتن | کارتن لاین

  1. برند سازی

از جمله اصلی ترین نکات در زمان طراحی کارتن بسته بندی که باید به تولید کننده تاکید کرد درج برند تجاری شماست. روی کارتن بسته بندی باید نام برند شما به گونه ای خلاقانه و قابل دید ثبت شود تا مشتری بتواند با نگاه اول محصول شما را شناخته و اگر از محصول راضی باشد دفعات بعدی به راحتی تولیدات شما را پیدا کند.

  1. به کار بردن لحنی مناسب

بهتر است از سازنده بخواهید تا از لحنی مناسب برای همه اقشار جامعه استفاده کند. به کار بردن کلمات پیچیده و سنگین که برای بخشی از جامعه مانند کم سوادان یا افراد مسن غیر قابل فهم باشد مناسب نیست. باید از کلمات درست و بدون غلط املایی یا نگارشی در بسته بندی محصول استفاده شود. البته این بخش از کار بیشتر به عهده سفارش دهنده است که انتخاب درستی داشته باشد.

 

منبع: شرکت کارتن لاین

  • ۹۹/۰۶/۱۲
  • saffture saffture

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی